Hop til indhold
  • 0

Udendørs bevægelsesføler, der er aktiv om aftenen

Ebbe Sønderhousen
 Share

Spørgsmål

Hej forumJeg har brug for en bevægelsesføler, der kun er aktiv, når det er mørkt.Jeg har ledt blandt LK's produkter og har kun fundet et skumringsrelæ og en bevægelsesføler hhv. 120B1301 og 120B1261Er jeg nødt til at anvende begge disse to produkter, for at sikre at lyset i min indkørsel kun tænder om aftenen, når der er bevægelse i indkørslen?Findes der ikke en enhed, som indeholder begge funktioner?Det er netop denne kombination, der tilbydes i alle mulige billige belysningssystemer til indkørsler o.lign.Ebbe

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Så skal jeg altså både have en PIR og et skumringsrelæ.Tak for jeres svar.Skumringsrelæet har jeg allerede, da min elektriker troede, at der også var en PIR i den :-(Hvilken PIR til udvendig montering anbefaler I?Jeg nærer ingen ambitioner om, at den skal anvendes til alarmsystemer. Det bliver de mig bekendt dyrere af.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ebbe skrev:

Hvilken PIR til udvendig montering anbefaler I?
LK har ganske vist en udendørs PIR i sortimentet, der passer til IHC - mærkeligt nok i den gamle udendørs-serie Opus73. Se EL-nummer 10 86 003 402.Den får bare ikke særlig gode ord med på vejen, se fx denne tråd, hvor Servodans produkter anbefales i stedet...Som man kan se i LK's folder om de forskellige typer PIR'er, er der ret stor forskel på, hvordan de forskellige typer dækker. Hvis man har tid, er det derfor en idé at købe PIR'en via postordre. Så har man 14 dages returret, så man kan returnere den, hvis man ikke kan få det til at virke tilfredsstillende (og hvis man ikke beskadiger PIR og emballage)... Endelig er der også muligheden for at koble en billig byggemarkeds-PIR på et 230 V input-modul, som - men for det første er et 230 V-inputmodul dyrt i forhold til et 24V input-modul - og for det andet er der oftest en timer på, som derfor giver input til IHC meget længere tid end de pulser, som en PIR beregnet til IHC gør. Lars skriver ganske vist, at det er
En bøvlet men alternativt mulighed
, og det er da også rigtigt, at man bliver nødt til at tilpasse funktionsblokkene eller lave sine egne.-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej med jerJeg føler mig nu godt rustet til at vælge den PIR-enhed, der bedst opfylder mit behov.Specielt har de henvisninger i Jakobs indlæg ledt mig videre til interessant information f.eks. http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98498_04.pdf.Nu er der blot tilbage at få monteret den rette enhed og derefter skal IHC-controlleren programmeres. Det er en disciplin, der er udenfor denne tråd.Tak til alle, der har deltaget.Ebbe

Link til kommentar
Del på andre sites