Hop til indhold

Købes: IHC Visual 3 controller

Share

Recommended Posts

Hvilke lyskilder (pærer) er der i lampen der skal styres ?

Det kan jo være at selvom alle bliver skiftet til LED at minimum belastning så er tilstrækkelig høj til at en alm. IHC tavle dimmer virker.  Men det er altid lidt af et sats med regulering af LED.

max belastning er også et problem. Jeg har også en lysekrone der trækker mere en de alm standard350-400w dimmere kan klare. Så her måtte jeg inverstere i en 1.000w. Men de er vist udgået forlængst.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars
Jeg har et mix af glødepærer og LED i dag på den lille lysekrone for at teste og det virker ok - men ville helst helt over på LED. 
Der er en 1000w dimmer på den store lysekrone. Den gamle dimmer fra 2004 var "toast" da jeg overtog huset, så måtte købe en ny - mener det var for 3-4 år siden - det ser ud til at de stadig kan købes (men ikke billige).

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, PMelsen skrev:

Hej Lars - jeg har to store lysekroner med hver sin dimmer - den største trækker ca 1 kW på "fuld skrue". Jeg kunne godt tænke mig at benytte LED i lysekronerne - men mangler også LED dimmerne.

LED dimmer er også udgået, og du skal være meget heldig hvis du finder nogle brugte LED dimmer.

Hvis din LK IHC installation kun bruges til lys styring, og ikke er særligt stor, vil anbefale at du kigge efter et andet produkt og erstatte hele installationen. Hele LK IHC produkt serien er udgået, og det du kan se til salg i web shops er restpartier.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, PMelsen skrev:

Hej Lars
Jeg har et mix af glødepærer og LED i dag på den lille lysekrone for at teste og det virker ok - men ville helst helt over på LED. 
Der er en 1000w dimmer på den store lysekrone. Den gamle dimmer fra 2004 var "toast" da jeg overtog huset, så måtte købe en ny - mener det var for 3-4 år siden - det ser ud til at de stadig kan købes (men ikke billige).

Bare fordi det virker med et mix af glødepære og LED, er ingen garanti for at det virker med rent LED, men hvis du har LED's nok til at komme over minimums belastningen er der stor sandsynlighed for at det vil virke. Minimums belastningen kan ses på dimmerne og er typisk 5-20VA hvilket under normale omstændingheder svare til ca. 5-20W, men det afhænger af hvor stor fase forskydning dine LED's giver.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars1,
Godt at vide ift LED - jeg er klar over at der er en tidsmæssig "horisont" på IHC som nærmer sig, men installationen er halvstor og med en del kode til alarm, port styring, ferie program, julebelysning, cirkulationspumper etc så jeg vil gerne forlænge systemets levetid nogle år endnu indtil vi er klar til en større "omgang" med vores elektriker.

Link til kommentar
Del på andre sites