Søren Pl Skrevet December 15 Rapporter Share Skrevet December 15 Har en tre med 3-punkt korrespondence tænding til et enkelt lampeudtag. Ønsker ikke at ændre dette. Vil montere et enkelt IHC tryk, som kun dæmper lampeudtaget, når dette er tændt i forvejen. Kan dette lade sig gøre og hvilket tangenttryk skal jeg købe - ud over et IHC dimmer lampeudtag? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret %s kl. %s Rapporter Share Besvaret %s kl. %s Når du skriver at du har en korrespondance tændig, gætter jeg på at du ikke allerede har en LK IHC controller. Hvis det er korrekt, vil jeg anbefale dig at vælge et andet produkt end LK IHC, da LK IHC wireless ikke længere produceres, og de produkter du kan se til salg er alle rest lager. Bortset fra det er dit ønske ikke muligt at opfylde. Du er nød til at erstatte dine tryk i din korrespondance tænding med tryk som kan kommuniker med det dimmer lampeudtag du ender med at købe. Her kan du så normalt vælge at et af trykkene skal kunne dæmpe, mens de andre kun skal kunne tænde/slukke, men det afhænger i sidste ende af hvilket produkt du vælger. Udover dette er det ikke gørdetselv arbejde at skifte et lampeudtag eller afbryder. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Søren Pl Besvaret %s kl. %s Forfatter Rapporter Share Besvaret %s kl. %s Hej Lars1. Tusind tak for dit svar. Mine gamle tryk, som du kalder dem, er rigtig gamle kontakter, hvoraf den midterste er en krydskontakt. De befinder sig som nævnt i en lang entre. Hvilke tryk kan du anbefale mig at købe i stedet for de gamle kontakter, hvis jeg vil anvende den model du skitserer. Jeg har selv lavet det meste el i min lejlighed gennem årene, men det nye med trådløs har jeg ikke erfaring med. Læser dog om det. Er meget taknemmelig for din hjælp. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret %s kl. %s Rapporter Share Besvaret %s kl. %s Jeg har ingen erfaring med wireless produkter ud over LK IHC wireless, så jeg kan ikke anbefale nogen. Wireless er generelt noget jeg undgår, da jeg mener det er noget skrammel. Jeg vil klart anbefale dig at tage kontakt til en elektriker og lade ham rådgive dig. At erstatte en korrespondance/krydsning tænding med wireless er noget en første års lærling kan lave. Du kan enden med et stort erstatnings ansvar hvis du sælger en lejlighed med ulovlige el-installationer. Jeg er selv uddannet elektriker, men har ikke været i branchen i +20 år. Når jeg skal ændre på mine installationer, gør jeg det selv, men ikke uden først at have konsulteret en autoriseret elektriker, som også efterfølgende checker mit arbejde. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Søren Pl Besvaret %s kl. %s Forfatter Rapporter Share Besvaret %s kl. %s Tak for dit svar. Hilsen Søren Pl Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Søren Pl
Har en tre med 3-punkt korrespondence tænding til et enkelt lampeudtag. Ønsker ikke at ændre dette.
Vil montere et enkelt IHC tryk, som kun dæmper lampeudtaget, når dette er tændt i forvejen.
Kan dette lade sig gøre og hvilket tangenttryk skal jeg købe - ud over et IHC dimmer lampeudtag?
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts