Hop til indhold
  • 0

Wireless dimmer lampeudtag i scenarier

nitro29
 Share

Spørgsmål

Hej!

Jeg har en installation, hvor jeg netop har skiftet et par alm lampeudtag, der har været styret på 230v outputs til to IHC Wireless lampeudtag (HW v2). Udtagene har nu fast fase og er blevet registreret som trådløse udtag.

Jeg ønsker at styre lampeudtagene i en 1.1.03.f (op til 8 scenarier) funktionsblok, samt en "sluk-alt" blok, men har den udfordring, at lampeudtagene ikke altid tænder efter de har været slukket, når jeg kører et scenarie. Når først lampeudtagene er tændt, så skifter de til de rigtige niveauer i scenarierne - men af en eller anden grund tænder de altså ikke altid.

Hvad kan dette mon skyldes? Er det fordi der ikke er sat nogen tilbagemelding / lys indikering op? Skal scenarierne føres via en trådløs dimmer funktionsblok for at gøre dette?

På forhånd mange tak!

udtag.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Mit bedste bud er at du kun oplever fejlen, når du efter "Sluk Alt", forsøger at fremkalde det scenarie som det var tændt med før "Sluk Alt".

Dette skyldes at funktionsblokken holder øje med hvilket scenarie der er aktuelt er fremkaldt, og uden tilbagemelding, ved den ikke at du har slukket via en anden blok. Af samme årsag anbefaler jeg altid at lade én blok styre udgangen, og så lade andre blokke styre den ene blok.

Hvis dette er problemet har du 2 mulige løsninger.

1. Du fjerner dit "Sluk Alt" scenarie signal til dæmperen og fører udgang "Puls" fra 4.1.16 ned på scenarie 3, som er indstillet til 0 %. Dermed opnår du at det kun er 1.1.03 der styrer udgangene. Hvis du bruger scenarie 3 til andre udgange med andre værdier, bruger du bare scenarie 4.
  2. Du lader dit "Sluk Alt" scenarie signal til dæmperen være og fører "Puls" fra 4.1.16 ned på "Indgang andre tryk end scenarie". Dermed nulstilles blokken.

Håber det lykkedes dig.

Link til kommentar
Del på andre sites