Hop til indhold
  • 0

Løbelys med 6 forskellige tider samt ur

Familien Thingholm
 Share

Spørgsmål

HejEr ved at lave en blok med løbelys, hvor det er mulighedt at have 6 forskellige timere. Desuden skal den kunne overstyres af en kiptænding og/eller en urfunktion. Det sidste driller lidt........Forstiller mig at man tager afsted hen på eftermiddagen, og aktivere en kontakt. Når systemtiden er lig med urfuntionen tænder den første lampe på en timer, og så den næste, hvor efter den første slukker......osv.Enten løber den ud på timerne, eller også kommer man hjem og slukker på kontakten, eller bliver klokken feks 23 hvorefter systemtiden slukker for blokken.Det er det sidste der driller mig en del. Har prøvet at kigge på hvordan LK løser det, men kan desværre ikke gennemskue det.Har vedhæftet blokken, så hvis der er en der lige ved det ville det være lækkert....... [file name=L__belys_med_6_udgange_og_forskellig_timer.zip size=2714]http://website.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/L__belys_med_6_udgange_og_forskellig_timer.zip[/file]

L__belys_med_6_udgange_og_forskellig_timer.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg har rettet en del i din blok, men jeg tror det er sådan her du havde forestillet dig at det skulle virke.Løbelyset vil starte efter det angivne klokkeslet, HVIS du har trykket på kontakten. Det vil også starte hvis du efter klokkeslettet trykker på kontakten.Løbelyset vil stoppe, enten ved at trykke på knappen, ved stop klokkeslet eller når timer 6 løber ud.Jeg har lavet en udgang for kontrollys så man kan se status på Kip Indgangen. Den kan du selv vælge om du vil bruge til en LED eller andet.Må jeg spørge hvad formålet med blokken er, for hvis det er en form for simulering så findes der altså en blok her på siden som virker noget bedre end denne. [file name=L__belys_med_6_udgange_og_forskellig_timer-168d4fe19c515b9342ddbd6fc781f73d.zip size=2520]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/L__belys_med_6_udgange_og_forskellig_timer-168d4fe19c515b9342ddbd6fc781f73d.zip[/file]

L__belys_med_6_udgange_og_forskellig_timer-168d4fe19c515b9342ddbd6fc781f73d.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

HejDen ser spændende ud og jeg vil teste den når jeg lige får tid. Skal nok vende tilbage med svar.Formålet med blokken er for at simulere at man er hjemme om aftenen. Man aktivere kontakten når man kører hjemmefra og på et given tidspunkt (når det er ved at være mørkt) starter simuleringen. Hvis man kommer hjem inden timerne eller uret løber ud slukker man på kontakten igen. Hvis timerne eller uret er løbet ud slukker det hele bare og så kunne man jo være gået i seng ;) Har kigget lidt på nogle blokke, men det er ikke forskellige timere ved alle udgange (derved er det måske lidt for nemt for tyven at gennemskue). Derfor lavede jeg lidt om i en blok jeg fandt herinde.God ide med kontrollys......

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Så bør du helt klart downloade den der hedder Avanceret Hjemmesimulering som findes i download sektionen her på siden.Der bestemmer du nemlig helt selv hvornår lyset skal tændes og slukkes da programmet vil optage og gemme de tidspunkter hvor du tænder og slukker en given udgang.Den vil herefter, når simulerings funktionen aktiveres, afspille det mønster.Du bestememr selv hvor mange lamper som skal med.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg kan godt se den blok der hedder advanceret hjemmesimulering er ret smart, men jeg vil også påstå den er lidt svær at bruge. Jeg tror ikke lige jeg kan sætte mig ned og få det til at virke på en halv time. Vil også mene det kan blive lidt for smart.Den blok du sendte tidligere i dag virker nu fint, og jeg vil mene det er rigeligt til mit behov. Så smarte er de tyve nu heller ikke.........forhåbenligt.Tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hey,Det lyder som en smart feature, som jeg gerne vil have i brug derhjemme, men hvorfor kan jeg ikke se den i min liste med FB'er ? :-(Jeg har faktisk oplevet det flere gange, at jeg ikke kan se en FB, som en af de kloge hoveder i forum'et har udarbejdet.Dog kan jeg godt åbne FB'en, hvis jeg højreklikker på filen og vælger åben !?!?!?Bruger version 2.60.Mvh. Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

HejDe fleste gange bliver den lavet som et projektfil med navnet xxxx.vis. Så kan du bare åbne det i din Visual og når du står på blokken gemme den som en funktionsblok.Det er tilrådeligt at lave en ekstra mappe under LK Visual på C-drevet hvor de originale funktionsblokke ligger til dine egne funktionsblokke. Derved kan du nemmere overskue dem.Hvis du laver mappen mens du har Visual åben skal du lukke det og åbne det igen før du kan se mappen i programmet.Håber det hjælper dig.Thingholm

Link til kommentar
Del på andre sites