Hop til indhold
  • 0

Forsinket tænding af lys fra PIR

Kristian1354922248
 Share

Spørgsmål

HejJeg er ny indenfor programmering af IHC og sidder fast i et lille problem som jeg håber at få lidt hjælp til.Jeg har opsat en PIR sensor og programmeret den således at den tænder for mit garage lys i 10 minutter forudsat at klokken er mellem 18 og 07 og det virker ganske fint.Nu vil jeg gerne have at hvis jeg har trykket på min sluk alt knap (fordi jeg ikke er hjemme) så tænder en aktivering af min PIR sensor med en forsinkelse lyset i soveværelset (for at overraske en mulig indbrudstyv der lusker rundt om huset). Men jeg kan ikke se hvordan jeg kan sætte betingelsen at sluk alt knappen blev aktiveret sidst sammen med at PIR sensoren tænder.Hvis man har mulighed for at sætte et globalt flag som bliver sat af sluk at knappen som jeg så kunne bruge som betingelse i et andet program så ville jeg måske få det løst.Noget som har en godt ide?MvhKristianIHC Visual 1.32

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Du kan sagtens lave et flag, men det skal være i din PIR blok.Hvordan er din Sluk Alt funktion sat sammen? Har du en generel sluk alt blok som sender pulser ud til alle blokke, eller har du et tryk som du har forbundet til en sluk indgang på hver blok?Om det er det ene eller det andet betyder ikke så meget, men du skal i din PIR blok tilføje en indgang som skal forbindes til din Sluk Alt funktion. Så laver du et program i blokken som sætter et flag ON hvis indgang for sluk alt går ON. Så kan du bruge flaget som en betingelse for om garagelyset eller lyset i soveværelset skal tændes.MEN, du skal have fortalt blokken at du er hjemme igen, og det kræver et Velkomst tryk, som også skal have en indgang på din PIR blok, og den indgang skal så sætte flaget OFF.Er du med på hvordan man modificerer funktionsblokke? Ellers så upload dit program, så kan vi se på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Min sluk alt knap er forbundet til en sluk indgang på hver blok.Det lyder helt rigtigt med at lave et input mere til min PIR funktion og så ud fra det input sætte et flag. Men hvordan laver jeg et input mere? Når jeg går ind i mit PIR program så er der kun et input nemlig fra min PIR sensor. MvhKristian [img size=720]http://website.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/New_Bitmap_Image.jpgDet var vist ikke særlig tydeligt det billede som jeg fik smidt op.

post-2289-13549256794878_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites