Hop til indhold
  • 0

Hvilken Pir udløser alarmen


Studsgaard
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Version 2.8.4 (HW6.2- Visual Viewer 2)


Jeg er begyndt at få gentagende fejl alarmer når jeg slå alarmen til.

Min installation er 10 år gammel og jeg tænker det måske kan være en defekt pir (har 7 stk.).

Tænker jeg vil starte fejlsøgning ved at kigge i loggen, hvad som udløser alarmen.

Men jeg kan ikke finde en log.

Spørgsmål
- Hvor gemmer IHC sin log?

- Kan jeg få systemet til at fortælle hvilken Pir som har udløst fejlen på SMS?

- Er der en bedre måde at fejlfinde?


Har forsøgt at søge i forum. Men fandt ikke noget.


Mvh
Bjørn

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

IHC controlleren laver ingen log. 
Ja, men det kræver at du har, eller kan lave, de nødvendige funktionsblokke.
Ja, log de hændelser du vil undersøge, alarm og pir, i serviceview på en computer der ikke går i dvale. Så burde det være til at finde synderen.

PS. Synderen kan sagtens være en edderkop som vandre forbi sensoren. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fedt tak for svar. Troede faktisk at IHC havde en log. Men helt klart en måde jeg kan identificere fejlen på.

Jeg kan næppe være den eneste der syntes det kunne være smart at vide hvilken sensor der udløser alarmen, når man f.eks. står i Netto og alarmen er gået.
Er der evt. nogle som har lavet noget smart der kun sender beskeder (Email/sms) ved "log værdiskift hvis alarmen er slået til.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Via Sceneview (ikke serviceview, men sceneview) mener jeg du kan sætte LK IHC Visual 2 til at send SMS'er når specifike indgange/udgange ændre sig, men pas på. Jeg lagde for snart 15 år siden en mail server ned fordi jeg havde sat e-mail overvågning på en udendørs PIR. Hvad jeg ikke lige havde tænkt på var at når solen står ind på den, så pulser den, hvilket resulterede i +100 e-mail's pr. min. :angry:

 

LK IHC Visual 2 har en log FB. Prøv at se om 4.1.14a ikke kan bruges til formålet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for dit svar Lars. 

Havde selv lige sat mail alert op på den første Pir for at undgå at have en PC tændt og oprettet Automatisk sortering så email beskeden røg i korrekt folder for hvert værelse.

Kan være kun lige prøver med en Pir af gangen indtil jeg har testet hvor mange mails det generere.

Heldigvis er det ikke min egen mail server og jeg kommer næppe til at lægge Google ned.
Man de kan måske blokere min post kasse. Da afsender og modtager adresse begge er den samme.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Perfekt tror 4.1.14a er lige det jeg har brug for.

Beskrivelsen i "Betingelser for overvågning"

Beskriver præcis et eksempel med hvordan man kun aktivere logging hvis Totalalarm er tilkoblet

"Skal være "ON" for at log er Aktiv
forbindes evnt. til  "Totalalarm tilkoblet" på alarmblok 6.2.01 eller 9.10"

Så tilfører jeg bare 4.1.14a, 7 gange, en for hver pir.
Så har jeg 10 historiske logs på hver PIR.



image.thumb.png.2a699aa35038d71559abd0745b234526.png

Så er det sat op. Kan næsten ikke vente med at teste. Tænker dog ikke  at konen, unger og naboer syntes om alarm test kl. 0:45 om natten :-)

Endnu engang tak.
image.png.f044c91e588958a950364ae546a1cc38.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok