Hop til indhold
  • 0

Dimmerfunktion

Michael Hoe
 Share

Spørgsmål

HejsaEr der en der kan hjælpe med vedlagte fil.Jeg vil gerne have følgende funktion til børneværelset:Tryk 1: Tænd / Reguler opTryk 1 (samme tryk hvis muligt) Sluk / reguler nedTryk 2: Scenarie: Lys starter på 70% - regulerer ned og slukker efter 20 minutter. Samtidigt kan man ved tryk på Tryk 1 slukke for Scenariet. Mine spørgsmål til vedlagte er:1) I simuleringsmode: Ved et tryk på ØV, forbliver "Lys Indikering = OFF" på Installations siden, hvorimod den viser ON ved tryk på ØH. Hvad er grunden til dette - burde den ikke vise ON i begge tilfælde?2) Rampetiden er sat på 20 min. - Men Timertiden på Funktionssiden er sat på 5 sekunder. Ved simulering og tryk på ØH er "Lys Indikering = ON" i 5 sekunder og der efter går den på OFF - Hvad blander Timertiden sig for? - Burde det ikke være den indstillede rampetid på 20min. der er gældende?PftMichael [file name=L__sningen-cd1e73caea0a657e288ecf2b8612bfb0.zip size=7885]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/L__sningen-cd1e73caea0a657e288ecf2b8612bfb0.zip[/file]

L__sningen-cd1e73caea0a657e288ecf2b8612bfb0.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

1) Simulering med wireless dimmere er lidt tricky for du kan oftest ikke se hvad der sker.Generelt kan man sige at inputs'ene "Reguler Scenarie op", "Regular scenarie ned" og "Touch på scenarie" ikke virker som man forventer i simuleringen, men i installationen er der ingen problemer.Hvis du bruger et scenarie til at sætte en bestemt lysstyrke, så vil lysstyrken blive angivet i % og du vil se Lys indikering gå ON.I dit tilfælde har du i FB 1.2.03.d sat "# Kort tryk tænder på sidste niveau". Simuleringen ved af åbenlyse grunde ikke hvad den sidste lys stykre var, og kan derfor ikke sætte en procent når du tænder dimmeren på touch. Hvis du ændrer den værdi til "Niveau oprettet i linken" og vælger f.eks 100% i linket, så vil du se en lysstyrke angivet i %.2) Din timertid på 5 sekunder angiver hvornår dimmren skal slukkes. Når så dimmeren får besked om at slukke, vil den køre ned i styrke i følge den rampetid du har sat.Igen, prøv det i din installation og du vil sikkert se at det virker.Et helt andet problem er at du vil slukke dit scenarie 2 ved at trykke på tast 1. Det kan jeg ikke få til at virke.Jeg vil prøve at lave en samlet blok til dig. Skal nok prøve at få den uploadet senere i dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Prøv denne her. Den er en smule rodet men i simuleringen ser det ud til virke.Det er vigtigt at de 2 nye scenarier får samme lysstyrke værdi (eks. 70%).Rampetid for scenariet "Sluk med timer" og "Timer for rampetid" skal have samme værdi (eks. 20 minutter). Det er for at funktionsblokken stadig tror at lampen er tændt og den derved kan slukkes ved at trykke på touch.Timer for start af regulering ned har jeg sat til 5 sekunder lig det du selv havde lavet. Den kan godt sættes anderledes, men tiden skal være større end en evt. rampetid på scenarie "Tænd med timer".Det er muligt det kan laves pænere, men prøv om det virker i din installation. [file name=L__sningen.vis size=57800]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/L__sningen.vis[/file]

L__sningen.vis

Link til kommentar
Del på andre sites