Hop til indhold
  • 0

USB tilsluttet controller

nygaard2005
 Share

Spørgsmål

opkobling til controller via USB:

fra en lenovo pc har jeg adgang til IHC3 controller via netværk (trådløs, og fast IP adresse). Via menuen "kommunikationsindstillinger" kan jeg ændre adgangen til at ske enten via IP adresse eller via USB!

fra en toshiba pc har jeg adgang til samme IHC controller via netværk (trådløs, og fast IP adresse, samme som anvendt i tilfældet beskrevet ovenover). Via menuen "kommunikationsindstillinger" vil jeg ændre adgangen til at ske via USB. Det kan jeg ikke, svaret er "LK IHC controller ikke fundet".

Nogen der har et bud på hvorfor kan jeg ikke få adgang via USB på toshiba pc`n? Har prøvet at bruge samtlige 3 USB porte på pc`n!

Hvis nogen undrer sig over hvorfor jeg vil skifte PC og til kommunikation via USB, ja så hænger det sammen med at huset med installationen er solgt, og for at den nye jer kan få adgang, får køberen toshiba pc`n med i købet og med IHC visual installeret! Derfor!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

For at USB virker, skal der være installeret en korrekt USB driver og her spiller windos versionen ind. Jeg har 3 forskellig PC'er, hvor jeg kun kan få USB til at virke på 2 af dem. Den ene en gammel windos XP, mens de 2 andre begge køre windos 11, hvor USB forbindelse kun virke på den ene. Jeg har opgivet at finde ud af hvorfor.

For at USB forbindelsen virker skal du i en command prompt kunne få en IP addresse (10.18.93.2) hvis du skriver "ping usb". Får du ikke en IP addresse kan driveren godt være korrekt installeret, men af en eller anden grund er usb ikke blevet lagt i host filen på din Toshiba PC.

En anden løsning kunne være at købe en billig switch til et par 100 kr. og sætte den mellem IHC controlleren og Toshiba PC'en og give Toshiba PC'en en fast IP.

Link til kommentar
Del på andre sites