Hop til indhold
  • 0

Stikkontakt skal være ON fra starten

Ebbe Sønderhousen
 Share

Spørgsmål

Jeg har netop fået skiftet min gamle DOS-baserede controller ud med en af de helt nye med wireless, internet og meget andet. Det er også lykkedes mig at programmere det gamle opsætningsskema i den nye controller, så det lille hjem igen fungerer normalt.Jeg er dog støt på ét problem, jeg ikke lige kan dreje.Efter at have send prokjektet til controlleren var alle mine stikkontakter OFF. [img size=465]http://website.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/24_09_2009_IHC_stik_konfig_1.jpgSom jeg forstår det, skal man der, hvor udgangen konfigureres, sætte initial værdien til ON. Så skulle udgangen da automatisk gå ON, ved projektets start. Der er hakket af i "gem aktuel værdi" ved strømsvigt. Jeg ved ikke om det har nogen betydning.Ebbe

post-2821-13549256794451_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Allan og ThomasTak for svar og filer.Jeg spørger her, da jeg ikke har kunnet finde et tilfredsstillende svar her på forummet eller i dokumentationen.Findes der en beskrivelse af, hvordan man opdaterer et eksisterende projekt med opdaterede FB'er?Jeg er ikke sikker på, hvad jeg skal gøre efter at jeg har opdateret FB'erne vha. Thomas' link. Skal jeg blot loade projektet/.vis-filen i Visual og sende projektet på ny til controlleren for at få opdateret controlleren, eller skal jeg slette og oprette FB'erne i projektet, for at få de opdaterede blokke ind i projektet.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Der er kun den hårde måde.Du er nødt til at udskifte de gamle funktions blokke en for en med de nye.Du kan skelne dem fra hinanden med bogstavet til sidst som angiver versionen.Men det er nu ikke så slemt endda. Indsæt en ny FB ved siden af den gamle og flyt så ind og udgange fra den ene FB til den anden.Går ud fra du har kopieret filerne ind i dit Functionblock bibliotek??

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

allannissen skrev:

Der er kun den hårde måde.Du er nødt til at udskifte de gamle funktions blokke en for en med de nye.Du kan skelne dem fra hinanden med bogstavet til sidst som angiver versionen.Men det er nu ikke så slemt endda. Indsæt en ny FB ved siden af den gamle og flyt så ind og udgange fra den ene FB til den anden.Går ud fra du har kopieret filerne ind i dit Functionblock bibliotek??
som allan skriver, den hårde måde..du skal gemme dem i bibloteket med dine FB´er, og derefter udskifte dem alle..
Link til kommentar
Del på andre sites