Hop til indhold
  • 0

IHC Alarm - koden skal tastes ind 2 gange for til- og frakobling


bbi
 Share

Spørgsmål

Hejsa

Ved ikke om der stadig er nogle som beskæftiger sig med disse aldrende systemer, men jeg prøver nu lige med et problem der har irriteret mig de sidste 10 år.

Jeg har et hus med et gammelt IHC system hvor der er alarm med. Den kobles til og fra med IHC kodetastaturet. Det gik dødt for noget tid siden, og nu har jeg fået fingreret et andet til, som så kun indeholder den ene kodekombination (100) som også er fint nok.

Problemet har altid været der, når man kobler alarmen til- og fra, skal man taste koden 2 gange - altså der skal 2 pulser til på indgangen. 

Jeg har reelt ikke meget forstand på kodning af IHC, men kan forstå nogle af de basale ting og har også fra tid til anden lavet lidt simple tilføjelser og ændringer.

Hvis der er nogen der kan komme med et tip til at løse det vil det være meget værdsat :)

Med venlig hilsen

 

2024-08-04 projekt.ihc

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvilken LK IHC controller har du? Hvis det er TermIHC eller Visual 1 kan jeg desværre ikke hjælpe, da de programmer ikke kan indlæses i Visual 2/3.

 

Når man skal trykke på et tryk 2 gange, eller taste en kode 2 gange er det typisk fordi en status ikke står korrekt. Ved alarmer systemer kan det f.eks. ske hvis et vindue ikke er lukket korrekt eller tilsvarende. I dette tilfælde kan man sommetide få lov til at slå alarmen til alligevel ved at taste koden 2 gange. Havde det været Visual 2/3 kunne du med serviceview have set hvad årsagen var til at du skal taste koden 2 gange. Hvordan du gør det i Visual 1 ved jeg ikke, da jeg aldrig rigtigt har arbejdet med Visual 1 controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok