Hop til indhold
  • 0

App virker ikke... igen


PVM
 Share

Spørgsmål

Hej Alle.

Jeg er endnu engang løbet tør for ideer for hvordan den her "bandeord" app på vores enheder kan blive ved med at fejle.

Til sammenligning har vi herhjemme i huset både Danfoss ally, til vores radiatorer styring fra mobil, og vi har også en app til robot støvsuger som igen også på samme enhed virker fint og uden problemer.

MEN skulle strømmen ryge, eller internettet blive lavet om, nej så vil den kære IHCremote da så sandelig gøre sit for aldrig nogen sinde at virke igen. Jeg er så træt af den app.
Forresten, vi har selvfølgelig trådløse kontakter i huset og disse kan fint bruges til at tænde og slukke for lyset, så en eller anden form for forbindelse er der jo. Jeg er dog ikke helt inde i hvordan de i sig selv fungere i forhold til net og den slags. Men bare for at sige igen at det kun er app som ikke virker.


NÅH. For sammenhæng så bor jeg i et dejligt hus fra 70'erne, hvor jeg ofte laver nyt strøm i huset, hvilket gør at jeg selvfølgelig slukker for relæ, internet og andet for sikkerhedens skyld.
Som sagt så når strømmen bliver tændt, starter alt andet op som om intet er hændt, på samme mobil og tablet, som både jeg er kæresten har. Så altså flere enheder hvor det virker og altså for at udelykke at det ikke kun er min mobil / enhed, som ikke lige vil IHc'en.
Jeg kontrollerede i går at vi på begge enheder har den samme opsætning i brugeren på app'en så det igen ikke kun er min enhed som laver fejl.

Men jeg kan ganske simpelt ikke få den app til at virke mere, eller få forbindelse så at sige.
Efter vi har fået lavet fiber og derfor et ekstra "modem" er jeg nu gået helt fortabt i forhold til at få den til at virke igen. Så måske der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe.

Opsætningen for IHC og internet har altid været ens. IHC er lavet professionelt og sidder med et standard netkabel fra IHC boksen og til vores modem.
Fra modem går så et kabel til fiberboksen/modemmet.

Jeg har prøvet utallige kombinationer for at tænde disse 3 enheder for at se om det er fordi IHC'en måske ikke får forbindelse rigtigt til nettet. At fiberboksen skal tændes først eller hvad der lige foregår. Men nu har jeg simpelthen givet op. Den har haft virker efter vi fik lavet fibernet og boks. Men efter seneste afbrydelse har jeg ikke kunnet få den til at virke.

Jeg er godt teknisk anlagt og syntes ellers jeg har prøvet alt, men hvis der skulle sidde en herinde som kan hjælpe vil jeg være lykkelig. Jeg er klar på både at lave opsætning helt fra IHC controlleren med kabel og pc, til at prøve alle løsninger der skulle være muligt.

Tak for nu og god dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Ja rigtigt. Denne opsætning har nu virket før. Altså kabel mæssigt, efter jeg fik lavet fiber. Så derfor jeg er forvirret over hvad der er sket, siden den ikke virker mere.

Og nævnte kabel burde nu ikke være blevet fysisk skadet, da det går direkte op i loftet og ligger på loftet hvor router også står.
Men har da selvfølgelig ikke fysisk kigget på kablet om der skulle være noget galt med det, og om noget så lyser porten på routeren da, så en forbindelse er der vel !?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
58 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Er der sat flueben for adgang via lokalt netværk  under Adgangskontrol i Administrator modulet?

image.png

Så længe man ikke får svar når man taster ip addressen i en browser, er adgangs kontrol settings etc. ligegyldigt. Controlleren SKAL svare på HTTP og HTTPS requests, ligegyligt hvad der er sat i adgangskontrol m.m.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Derfor, få testet kablet begge veje. Og få testet din laptop får netværksforbindelse, hvis du giver den ip 192.168.1.5.

Det vil udelukke lidt forskellige fejlkilder.

I et tidligere indlæg kan man se at der er link forbindelse mellem router og LK IHC controller, samt at routeren kender LK IHC controlleren IP og mac addresse, så kablet ser ud til at virke.

At sætte kablet direkte mellem LK IHC controlleren og PC'en virker kun hvis PC'en kan køre med både x-kabler og straight kabler. LK IHC controllerne er sa gammel at den ikke selv kan skifte mellem de 2 typer. Det er dog en relevant test, da der ikke er hul igennem fra PC'en til LK IHC controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, PVM skrev:

Jamen som udgangspunkt via min pc, som er på samme wifi
Så når jeg skriver ip'en 192.168.1.5 eller med :443
Så kommer den bare frem og siger at der ikke kan oprettes forbindelse.

Får du samme resultat ligegyldigt om din PC er forbundet via kabel eller WIFI (dobbelt check venligtst at den IKKE er forbindet via WIFI når du tester med kabel)

 

1 time siden, PVM skrev:

Og ligesom med admin programmet, så kan den heller ikke bruge ip oprettelse, men vil også kun få forbindelse med usb kabel.
Dog virker usb adgangen, og jeg kan ændre og arbejde i programmet uden problemer.

Indtil vi har fået din controller til at svare via IP i en browser, skal du glemme alt om admin view, adgangskontrol, USB etc. etc. etc. Det forvire bare og vil fejle indtil der er IP forbindelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kom lige til at tænke på at TDC tidligere havde reserveret de første 5 lokal net addresser til DMZ brug. Jeg er dog ikke før stødt på at man ikke skulle kunne bruge dem internt alligevel, men prøv at ændre LK IHC controlleren IP, så den ligger over DHCP ranget. F.eks. 192.168.1.105

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Og hvorfor er der jeg ikke kan give den en ip inden for dens range ?
Nu er det jo privat, så der kommer ikke flere enheder på, og hvis den ip er taget, så vil den vel ikke komme i konflikt med en anden enhed som eventuelt ville komme på ?

Men vil da prøve at ændre den til .105

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, PVM skrev:

Og hvorfor er der jeg ikke kan give den en ip inden for dens range ?

Fordi ranget 192.168.1.10-100 er et DHCP range og LK IHC understøtter ikke DHCP. Du risiker derfor at routeren tildeler den IP du giver LK IHC controlleren til en anden enhed, eller at routeren ikke vil snakke med LK IHC controlleren, da den ikke har tildelt IP addressen.

 

Hvor i landet bor du iørvrigt? Måske bor der en erfaren bruger i nærheden som kunne stikke næsen forbi og hjælpe dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Undskyld jeg lige har været væk, har haft lidt arbejde :-D

Bor i Nyborg og har internet/fiber fra Hiper forresten.
Nåh, ændret ip til .105 til sidst. Routeren kan godt se den under "wired" så på den måde er der vel forbindelse. Jeg kan dog stadig ikke tilgå den fra browser, "Der kan ikke oprettes forbindlese"
Hvis jeg pinger den fra cmd. kommer den igen frem med 192.168.1.40 destination ikke mulig ???? Hvor får den lige det fra, ingen idé :-D
"edit" Ah, har så fundet ud af det er min pc's ip den viser tilbage. Så lærte jeg det :-P
Prøver selv at søge google igennem for emner.

 

PS: jeg prøvede lige at pinge nogle af de andre ting jeg har på netværket, og her er der ingen problem ved at få tilbage fra den givne ip.


Så måske ikke det store resultat ved denne ændring!
Og ellers så længe i gider hjælpe er jeg taknemmelig, ellers vil jeg ringe til nyborg el, som siden har været med til at afstemme det arbejde jeg nu ellers har lavet. Så tænker de har mulighed for ihc hjælp :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, PVM skrev:

192.168.1.40 destination ikke mulig

Dette er underligt. Får du dette resultat når du er forbundet med kabel eller via WIFI? Du burde få request timed out. Destination ikke mulig plejer kun at komme når dn PC ikke kender routen til den enhed du forsøger at pinge, men da den er på samme netværk som din PC er routning slet ikke i spil.

Prøv lige at bruge komandoerne "ipconfig /all" og "route print" på din PC og send os resultatet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det ser altsammen rigtigt ud, og jeg må beklage at hvad jeg skrev før er noget vrøvl. Destination host unreachable er det korrekte svar når man pinger en enhed på samme subnet, og denne ikke svare. Kan du prøve at pinge IHC controllerne fra routeren, og prøv også at pinge din PC og varmestyring så du kan sammenligne resultaterne.

Jeg kan også se at din router understøtte IPV6. Det kan du evt. prøve om du kan disable på routeren. At efter hvordan det er implementeret kan det give problemer.

Udover det er jeg ved at løbe tør for ideer. Jeg kender ikke Hyper routeren, men for mig at se er den problemet. Jeg ved bare ikke hvorfor.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Da jeg pingede varme styring, fik jeg svar uden problemer.

Og det er også helt fint Lars. Jeg tænker at kontakte en elektriker, for er da selv tør for idéer i hvert fald, da jeg ikke syntes der er en åbenlys fejl at gå ud fra.

Om ikke andet kan jeg da altid skrive resultatet herinde, når og hvis det kommer til at virke igen :-D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej med Jer

Jeg har haft samme problem i en måned ca. Jeg kan faktisk ikke engang finde IHCRemote inde i PlayStore så måske den bare er blevet afviklet. Hvis jeg afinstallerer app'en kan jeg vel ikke installere den igen. Er der nogen af Jer software-ingeniører eller lign. som har gjort hvad man skal IT'vise, der kan bekræfte at IHCRemote ikke kan virke mere? Er der andre løsninger så man kan styre IHC fra telefonen?

Jeg har noget udelys jeg slukker på telefonen hver aften (eller gjorde) .

Hvilket system skifter I ud til når controlleren eller andre komponenter ryger en dag?

Kører med Visual 2 Controller 6.1 med Viewer og opgraderet til firmware 2.8.4

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Ulrik Engemann Rasmussen skrev:

Jeg har noget udelys jeg slukker på telefonen hver aften (eller gjorde) .

Automatisk sluk kan laves på mange måder, prøv f.eks. funktionsblokken "Udvendigt lys V2.0" fra downloads sektionen, med den kan dit udvendige lys opgraderes og automatiseres på rigtig mange parameter.

 

PS. IHCRemote kan stadig findes i Appstore.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok