Hop til indhold

IHC Link-10 kabel

Chris Birch
 Share

Recommended Posts

Hejsa,Jeg står overfor at skulle igang med at renovere mit hus og vil til at installere IHC. Mit første spørgsmål er om det er nødvendig at bruge IHC Link-10 kablet til tryk? Jeg gider ikke wireless. For mig ligner det nemlig bare noget almindeligt cat 5e kabel.Hvad ville der ske hvis jeg bruge det i stedet?Med venlig hilsenBirch81

Link til kommentar
Del på andre sites

Funktions mæssigt vil et Cat5 kabel virke fint.Plusset ved IHC Link kablet er at det er godkendt til at blive fremført sammen med PVL ledninger (altså enkelte ledninger i et plastrør.Men du skal være opmærksom på kvadratet af din svagstrømsledning. IHC Link er 0,6mm2 hvor Cat5 normalt er 0,5mm2. Og jeg mener det har været nævnt herinde tidligere at det kræver en ekstra sikring efter din strømforsyning for at overholde reglerne.Så du kan fint bruge en anden type svagstrømsledning, men gå efter noget i samme kvadrat som IHC Link. www.billigihc.dk sælger noget 4 par 0,6mm som er lidt billigere end IHC Link 10 kablet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det var nemlig det med prisen jeg tænkte på. IHC link kablet er ret dyrt efter min mening. Og da jeg har tænkt mig at at trække trykkende og lampestedene, stik osv. hvert for sig så er der ikke umiddelbart nogen fordel for mig i at bruge IHC link kablet. Jeg siger mange tak for svarende.Jeg har et spørgsmål mere, ved ikke om det er noget i kan svare på.Men jeg skal også have lavet alarm hvor jeg vil have magnetkontakter på vinduerne. Men der er kun 2 meter ledning på de magnetkontakterne. Det som er ville være træt af er at skulle lave en afblændet dåse hvor jeg så samlede dem i. Har i nogle gode ideer til hvordan sådan noget kunne laves?Med venlig hilsen Birch81

Link til kommentar
Del på andre sites

Birch81 skrev:

Ja det var nemlig det med prisen jeg tænkte på. IHC link kablet er ret dyrt efter min mening. Og da jeg har tænkt mig at at trække trykkende og lampestedene, stik osv. hvert for sig så er der ikke umiddelbart nogen fordel for mig i at bruge IHC link kablet. Jeg siger mange tak for svarende.Jeg har et spørgsmål mere, ved ikke om det er noget i kan svare på.Men jeg skal også have lavet alarm hvor jeg vil have magnetkontakter på vinduerne. Men der er kun 2 meter ledning på de magnetkontakterne. Det som er ville være træt af er at skulle lave en afblændet dåse hvor jeg så samlede dem i. Har i nogle gode ideer til hvordan sådan noget kunne laves?Med venlig hilsen Birch81
Du kan lodde dem sammen og give dem krympeflex med lim så er det en lovlig samling som må skjules. Vær omhyggelig om husk at måle det igennem inden du lukker væggene etc. af.
Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok