Hop til indhold
  • 0

Sluk Alt - UniDimmer 400 & alm. lampeudtag

Myhlendorph
 Share

Spørgsmål

HejHar kæmpet en del de sidste dage med en simpel sluk-alt-funktion som "burde virke", og nu når jeg bare ikke videre. Jeg har læst vidt og bredt omkring emnet på dette forum. Der står en masse godt, og dog er jeg alligevel blot blevet mere forvirret. Måske nogen kan hjælpe mig ud af tågen..?Hardware: Nyeste controller med viewer, Alle dimmere af typen UNI 400. Alle dimmere er enkelttrådet-only. Jeg har nyeste firmware og nyeste visual. Lampeudtag samt stikkontakter er implementeret som installation=lampeudtag og funktionsblok 1.1.01.dDe dæmpede lamper er implementeret som installation=UniDimmer touch og funktionsblok=1.2.02.aFor ikke at låse fast på noget som ikke kan lade sig gøre vil jeg blot nævne mine simple ønsker:1) En sluk alt funktion placeret i hvert rum som kan kaldes fra de enkelte rum.2) En samlet-sluk-alt-funktion placeret få steder hvorfra jeg kan trigge samtlige sluk-alt-funktioner placeret i de enkelte rum.3) De enkelte sluk-alt samt den samlede-sluk-alt skal virke både på alm. lampeudtag/stikkontakter samt UNI Dimmer 400.Kan dette lade sig gøre?Mit problem til nu er at der går fuldstændigt rod i alt hvad der er sat på dimmerne... Så anvender jeg servicevieweren til at rette op - så virker det - og så virker det ikke igen dagen derpå. Rigtigt trælst!Så læser jeg at statusindikeringen ikke altid virker i 1.2.02.a og man derfor skal huske at dobbelttråde. Men kan det nu være rigtigt? Findes der ikke en blok som virker, således jeg ikke skal til og investere i flere tavler med flere outputmoduler? Så læser jeg at UniDimmer 400 ikke anvendes længere men at man istedet anvender UNiDimmer 300. Er UniDimmer 400 fejlbehæftet? Har jeg købt noget forældet hardware?Det var vist det. Håber der sidder en haj der kan vise mig vejen..?På forhånd mange tak,-

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Ja, dine 3 ønsker kan godt lade sige gøre.Nej der findes ikke nogen blok, hvor man kan lave sikker sluk-alt med kun en udgang per dæmper. I teorien vil man godt kunne lave en funktionsblok, som via timere osv. vil kunne holde øje med status. I praksis vil den før og siden komme i ubalance. (lys tænder, når det skal slukkes. Så desværre 2 udgange per dæmper er den eneste måde at lave sikker sluk alt på. Du kan også nøjes med en sluk udgang per rum, men så kan du ikke lave sikker individuelt sluk per dæmper.Den aktuelle model i dag hedder Dimmer 400 Uni. Den er blevet reintroduceret efter at LK har haft store kvalitetsproblemer med 300 modellen. Så du kan være glad for at du har 400 modellen.

Link til kommentar
Del på andre sites