Hop til indhold
  • 0

FB 2.2.6 - 400 UNI Dimmer (2tast)

Michael Hoe
 Share

Spørgsmål

HejsaJeg er lidt grøn mht. programmeringen af IHC:Jeg er ved at bygge nyt og vil gerne have de funktioner på mine lavvolt spots der er i FB 2.2.6. - dvs. tænd / reguler op. Sluk /reguler ned + lysniveau.Jeg har prøvet at programere dette, men ved simuleringen slukker min udgang så snart jeg slipper den allokerede indgang - Nogle ideer til hvad jeg gør galt?Yderligere kan jeg se på div. diskussioner herinde at der er større begejstring for trådløse dimmere - Er disse at foretrække til ovenstående?Mvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Michael...Er du kommet videre med dit program..?? ;) Du skriver at du bruger FB 2.2.6.Det er der ikke nogen der heder.. måske er detFB 1.2.06.c. Aftens lys - med dimmer, PIR og skumringsrelæMen hvis du ønsker:tænd / reguler op. Sluk /reguler ned + lysniveau.Så er detFB 1.2.02.a. Fortrådet dimmer 1- og 2 tast, med statusindikering og mulighed for PIR styring, du skal bruge..Så spørg du om trådløse lysdæmper er at foretrække.. JA

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

HejsaJa, lidt videre..... i den forstand at jeg har fundet ud af at jeg slet ikke kommer til at bruge v.1.32 - så ikke særligt smart :-)Jeg kan fint se at der er flere muligheder med de trådløse dimmere. Lige nu sidder jeg så og roder i v.2.0. Jeg vil gerne have følgende funktion til børneværelset:Tryk 1: Tænd / Reguler opTryk 1 (samme tryk hvis muligt) Sluk / reguler nedTryk 2: Scenarie: Lys starter på 70% - regulerer ned og slukker efter 20 minutter. Er der nogen der kan give mig løsningen?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

:silly: Hold kæft.. det er anden gang jeg skriver til en om version 2. Når de spøger til version 1..Så kan jeg da godt forstå at jeg ikke kan finde 2.2.6...Nå.. Her kan du se hvordan jeg ville gøre det.. [file name=L__sningen.zip size=7559]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/L__sningen.zip[/file] Det du ønsker på Tryk 1 er en Touch funktion..Hvis du ikke har læst IHC Brugervejledningen vil det være en god hjælp til at komme i gang med IHChttp://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Manualer-List.page?Dog er nogle af de FBer de bruger i vejledningen blevet skiftede ud..Husk at downloade de opdaterede FB fra LK..http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/IHC-Control-Visual-Software2.page?Husk at du ikke kan se 100% hvad der sker i simulering, når du arbejder med trådløse dimmer...

L__sningen.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Jan Jeg har i din løsning indsat trykket ØV som OFF funktion på FB 1.1.01, skulle man ønske at slukke inden rampetiden er færdig. Det fungere sådan set fint.Jeg har dog 2 spørgsmål til din løsning:1) I simuleringsmode: Ved et tryk på ØV, forbliver "Lys Indikering = OFF" på Installations siden, hvorimod den viser ON ved tryk på ØH. Hvad er grunden til dette - burde den ikke vise ON i begge tilfælde?2) Rampetiden er sat på 20 min. - Men Timertiden på Funktionssiden er sat på 5 sekunder. Ved simulering og tryk på ØH er "Lys Indikering = ON" i 5 sekunder og der efter går den på OFF - Hvad blander Timertiden sig for? - Burde det ikke være den indstillede rampetid på 20min. der er gældende?Mvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites