Thomas1354922260 Skrevet April 17 Rapporter Share Skrevet April 17 Nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe med en FB der kan styre min markise (mobilt tag) styret af Somfy motor / gateway - dvs blot en plus for ind eller ud kørsel Det jeg har brug for er : manuelt ind/ud Regnsensor, udkørsel - 1.prioritet (udkørsel = havemøbler/terrasse i tørvejr) Luxføler i bagvedliggende alrum - tag skal kører ud når lux niveau er f.eks over 500lux og ind når f.eks under 200lux Skumringsrelæ - tag kører ud når det bliver mørkt, og bliver ude indtil minimum det bliver lyst igen Der er ingen vindføler - markisen (taget) er lavet til at være ude i al slags vejr og vind Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret April 17 Rapporter Share Besvaret April 17 Det burde være ret nemt at lave, men det er lidt selvmodsigende med din lux og skumringssensor prioritering. For hvis du vil have den ude om natten så er lux vel også under 200, og der er det du vil have den til at køre ind. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas1354922260 Besvaret April 17 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 17 51 minutter siden, Lars Jacobsen skrev: Det burde være ret nemt at lave, men det er lidt selvmodsigende med din lux og skumringssensor prioritering. For hvis du vil have den ude om natten så er lux vel også under 200, og der er det du vil have den til at køre ind. Skumringsrelæet skal selvfølgelig have højere prioritet en lux - så "taget" altid er kørt ud om natten kan du hjælpe mig med at lave en FB ?? Så må der være noget jeg kan gengælde hjælpen med den anden vej Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret April 17 Rapporter Share Besvaret April 17 Prøv at kikke på vedhæftede. Den er lavet så den kan aktiveres af disse 4/5 ting - i prioriteret rækkefølge: Manuel tryk har altid prioritet over de andre tilstande Regnsensor> On kører taget op/ud (hvis det er nede/inde) Skumring > On kører taget op/ud og modsat ved Off hvor det så kører ned/ind Lux over op/ud grænsen kører taget op/ud (Lux er kun aktiv ved Skumring=Off) Lux under ned/ind grænsen kører taget ned/ind (Lux er kun aktiv ved Skumring =Off) Det er ikke 100% sikkert og prioriteret for alle kombinations muligheder men jeg har gjort mit bedste. Så regn skulle gerne have prioritet og så længe den er ON er der ikke nogen af de andre automatik der kan få den ind/ned igen. Kun den manuelle "override". Markise tag styring.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas1354922260 Besvaret April 18 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 18 Tror sgu det virker - når har det kørt siden i går formiddags, med stor succes. skal lige finde de rigtige lux værdier - men ellers tror jeg det er super fint. tusind tak for hjælpen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Thomas1354922260
Nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe med en FB der kan styre min markise (mobilt tag)
styret af Somfy motor / gateway - dvs blot en plus for ind eller ud kørsel
Det jeg har brug for er :
manuelt ind/ud
Regnsensor, udkørsel - 1.prioritet (udkørsel = havemøbler/terrasse i tørvejr)
Luxføler i bagvedliggende alrum - tag skal kører ud når lux niveau er f.eks over 500lux og ind når f.eks under 200lux
Skumringsrelæ - tag kører ud når det bliver mørkt, og bliver ude indtil minimum det bliver lyst igen
Der er ingen vindføler - markisen (taget) er lavet til at være ude i al slags vejr og vind
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts