Thomas H. Kristensen Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Hej Eksperter.Har nogle af jer praktisk erfaring med zensehome systemet (http://zensehome.dk/) i forhold til LK IHC?Ud fra produktinfo er der jo indlysende fordele så som:- Enkel og tidsbegrænsende installation uden kæmpe eltavler og kabling.- Forbrugsmåling pr. eludtag.- Innovativ programmering. Men jeg ser især en ulempe i at det kun forhandles igennem installatører og derved manglende priskonkurrence. Selvfølgelig med forbehold da jeg ikke kender priserne. (kan ikke finde nogen)Er der nogen som har haft systemet i hænderne og kender til andre fordele eller ulemper herunder priser, kvalitet, holdbarhed på kontakterne, responstid, datastabilitet osv?Hilsen Thomas Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Jeg må give dig ret. Det ser meget interesant ud. Er dog bange for at prisen er ligeså høj som LK´s Wireless moduler.Men opsætning og programering virker som meget nem at gå til.Og muligheden for at lave energimålinger er et scoop. Utroligt LK ikke har lavet noget lign. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Danny Petersen Besvaret June 4, 2010 Rapporter Share Besvaret June 4, 2010 Jeg er forhandler af Zensehome. Hvis du/i er interesserede ilevering af komponenter til den billigste pris så kontakt mig pådp@justjensen.dkHilsen Danny Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jimmi Besvaret June 4, 2010 Rapporter Share Besvaret June 4, 2010 Det virker lidt som en ny omgang homeseer. En hjemmeside med minimal information om de tekniske specifikationer, muligheder og begrænsninger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret June 5, 2010 Rapporter Share Besvaret June 5, 2010 lars-jacobsen skrev:Jeg må give dig ret. Det ser meget interesant ud. Er dog bange for at prisen er ligeså høj som LK´s Wireless moduler.Men opsætning og programering virker som meget nem at gå til.Og muligheden for at lave energimålinger er et scoop. Utroligt LK ikke har lavet noget lign.de priser jeg har set, ligger meget tæt på LK Wireless.designet er jeg ikke helt tosset med.funktionerne er jeg vild med..så hvis designet bliver bedre, bliver det et hit Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret June 5, 2010 Rapporter Share Besvaret June 5, 2010 Ja funktionerne er fine. Det man kan håbe på der kommer til LK/IHC vil åbne lidt op lave support/understøttelse af z-wave enheder.Prisen på disse falder jo løbende, i modsætning til LK/IHC som jeg kun har set gå i een retning - den forkerte Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Hjorth Nyholm Besvaret January 20, 2011 Rapporter Share Besvaret January 20, 2011 Du kan også som et alternativ prøve at se på det nye z-wave system fra QEES. Det kan desværre ikke leveres før ultimo marts men prisen bliver ekstremt konkurrencedygtig og så passer det i LK FUGA vægdåser som sidder i de fleste danske hjem.Du kan evt. læse mere og se priser og leveringstider på SpareHuset.dk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Momme Besvaret January 21, 2011 Rapporter Share Besvaret January 21, 2011 Jeg har også kikke på forskællige systemer men valgte ihc da jeg her selv kan programerer det hele. Mens det fleste systemer er det kun forhandler der kan købe software til programeren eller også korster der kassen (20.000 - 25000) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten Madsen Besvaret January 22, 2011 Rapporter Share Besvaret January 22, 2011 Jeg er også forhandler af ZenseHome.Priserne er helt klart billigere end IHC Wireless, dog kan det ikke så meget som IHC. De siger selv det kan 5% af hvad IHC systemet kan.Det er et rigtig godt system til personer som ikke er så tekniske fordi det er nemt at programmere.Men hvis det bare skal være en lidt avanceret installation så har IHC så mange flere muligheder, men er også meget dyrere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus1354922299 Besvaret October 30, 2011 Rapporter Share Besvaret October 30, 2011 Har haft lidt Zenzehome i hånden, og må nok indrømme at kvalitets mæssigt virker det MEGET plastik.Det eneste område, hvorpå jeg finder det interessant, er klar den individuelle effektmåling du har.Syntes det er skramlet, og for dyrt i forhold til hvad det kan! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts