Sigvald Brusberg Skrevet January 20 Rapporter Share Skrevet January 20 Når jeg henter et Projekt fra Controlleren og åbner de enkelte tryk eller en funktions blok ser det noget mærkelig ud, bruger jeg en forkert program jeg har en 820BA202 Controller? nogen der har et godt råd? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret January 21 Rapporter Share Besvaret January 21 Jeg har flyttet dit indlæg da det INTET har at gøre med wiser. Derudover har jeg slettet dit andet indlæg, da de lignede hinanden. Du kan ikke bruge en forkert Visual version. Visual vil advare dig hvis visual og controllerens firmware version ikke passer sammen. Dit problem ligner mere et tegnsæt problem, hvor programmet er lavet med en windows version som kørtet i et sprog/tegnsæt og du nu har downloadet programmet på en windows pc med et andet sprog/tegnsæt. Du kan bare rette den underlige tekst og uploade programmet igen. Visual laver et syntax check når det indlæser programmet, så syntaxen er ok. Det er derfor alene et kosmetisk problem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Sigvald Brusberg Besvaret January 22 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 22 Tak Lars så må jeg i gang jeg får denne boks utrolig mange gange i programmet Hvad kan det skyldes? Og når jeg prøver at rette i den "gale tekst" kommer det til at se sådan ud en deaktiv navne feldt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Astronaut Besvaret January 22 Rapporter Share Besvaret January 22 6 hours ago, Sigvald Brusberg said: jeg får denne boks utrolig mange gange i programmet Hvad kan det skyldes? Der ser ud som om der er noget galt med dit IHC projekt. Hvis du henter det fra controlleren og gemmer det på din computer så kan du åbne det i Notepad. Hvis du ser de der mystiske lange tekster du er noget gået galt. Hvor meget det er ødelagt er ikke til at sige. Du kan evt. uploade det til @Mikkel Skovgaards dokumentationsservice og se hvad den siger. Sigvald Brusberg 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 JeppeSP Besvaret March 3 Rapporter Share Besvaret March 3 Jeg oplever præcist samme fejl.@Sigvald Brusberg Hvad er du kommet frem til? Jeg fornemmer det er noget med dansk tegnsætning der giver overflow, men jeg har ingen ide om, om det er i IHC programmet eller Java versionen der giver issues... Der må være andre der oplever noget lignende??? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 JeppeSP Besvaret March 3 Rapporter Share Besvaret March 3 OK - nu er det fixet... Som Lars korrekt skriver er det en windows setting som skal stå korrekt - Man kan se det i menu'erne i IHC programmet som ikke vil vise æ,ø,å. Hvis eller når man har været så uheldig at uploade sit program til kontrolleren med fejl i tegnsætning, kan det kræve en del tilretning i notepad, men det virker som Astronauten foreslår. Jeg havde heldigvis en tidligere backup som kun havde få ændringer og derfor let kunne lave søg & erstat i notepad. indlæses i visual og uploades til controlleren. Så efter lidt tilretning i Windows, er alt nu tilbage til det gamle :-) Sigvald Brusberg 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Sigvald Brusberg
Når jeg henter et Projekt fra Controlleren og åbner de enkelte tryk eller en funktions blok ser det noget mærkelig ud, bruger jeg en forkert program jeg har en 820BA202 Controller?
nogen der har et godt råd?
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts