007 Skrevet August 27, 2023 Rapporter Share Skrevet August 27, 2023 Tror I, det er strømforsyninger til IHC controlleren, der er gået, når kun tryk med konstant spænding virker, da vi slår afbryder (automatsikring) til igen, efter den er slået fra intet ihc virker efter nogle timer, men jeg inden da når at få kontakt til controller og interagere med sceneview - jeg tænker batteriet er løbet tør ?? Jeg er ikke elektriker og kan ikke lige måle spændingen på hver siden af strømforsyning. Alle gode tips til, hvem omkring Ringsted, der kan hjælpe mig videre, modtages med kyshånd. (Og hvis I tror, der er strømforsyningen, har jeg så ret i, det godt kan fikses af en elektriker uden særlige ihc-kundskaber?) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 JohnDK Besvaret August 27, 2023 Rapporter Share Besvaret August 27, 2023 Hej Slår automatsikringen selv fra, eller har du udkoblet den manuelt ? Er det kun strømforsyningen der bliver forsynet fra den pågældende automatsikring ? Jeg går ud fra du har et backup modul, som så kører installationen videre på batteriet, når automatsikringen er udkoblet. Dog synes jeg måske et par timer virker som lang tid for batteridrift, men jeg har jo aldrig prøvet det, og det afhænger jo også af installations størrelse ;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 007 Besvaret August 27, 2023 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 27, 2023 33 minutter siden, JohnDK skrev: Hej Slår automatsikringen selv fra, eller har du udkoblet den manuelt ? Er det kun strømforsyningen der bliver forsynet fra den pågældende automatsikring ? Jeg går ud fra du har et backup modul, som så kører installationen videre på batteriet, når automatsikringen er udkoblet. Dog synes jeg måske et par timer virker som lang tid for batteridrift, men jeg har jo aldrig prøvet det, og det afhænger jo også af installations størrelse ;-) Automatsikringen slog selv fra. Da vi koblede den ind tilbage, virkede andet der er på sikringen igen. Kobler vi den ud nu manuelt og kobler den ind igen, virker alt andet stadigvæk - undtagen IHC. Jeg tænker, det må være backup og batteri som gjorde at vi i en periode, stadig havde gang i controller. Nu er der hverken lys i dioderne dér eller på strømforsyningen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret August 27, 2023 Rapporter Share Besvaret August 27, 2023 Det kunne godt være strømforsyningen der er defekt, og alt efter hvor gammel batteriet er, så kan den også være defekt. De holder normalt ca. 5 år. Udskiftning af strømforsyningen og evt. batteri, kan foretages af enhver elektriker, det kræver intet kendskab til IHC. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 JohnDK Besvaret August 28, 2023 Rapporter Share Besvaret August 28, 2023 Jeg tænker også det er strømforsyningen, ud fra beskrivelsen omkring automatsikringen. Dog tænker jeg måske at batteriet stadig virker, idet der var en periode på ~et par timer hvor IHC'en virkede. Nu virker det så ikke længere, da batteriet er fladt. Umiddelbart vil det også være muligt at skifte både strømforsyning og batteri selv. For batteriet er det jo blot (+/-) der skal monteres. For strømforsyningen er det blot vigtigt at udkoble automatsikringen for ikke at få stød ;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 007 Besvaret August 28, 2023 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 28, 2023 På 27.8.2023 at 18:09 , Henning Pedersen skrev: Det kunne godt være strømforsyningen der er defekt, og alt efter hvor gammel batteriet er, så kan den også være defekt. De holder normalt ca. 5 år. Udskiftning af strømforsyningen og evt. batteri, kan foretages af enhver elektriker, det kræver intet kendskab til IHC. Batteriet er klart ældre end 5 år. Faktisk tror jeg, det er 10 år gammelt. Men nu er der indtil videre en ny strømforsyning på vej - så ser vi. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 007 Besvaret August 28, 2023 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 28, 2023 12 timer siden, JohnDK skrev: Jeg tænker også det er strømforsyningen, ud fra beskrivelsen omkring automatsikringen. Dog tænker jeg måske at batteriet stadig virker, idet der var en periode på ~et par timer hvor IHC'en virkede. Nu virker det så ikke længere, da batteriet er fladt. Umiddelbart vil det også være muligt at skifte både strømforsyning og batteri selv. For batteriet er det jo blot (+/-) der skal monteres. For strømforsyningen er det blot vigtigt at udkoble automatsikringen for ikke at få stød ;-) Tak for hjælpen. Elektrikeren skifter strømforsyningen i løbet af ugen - så håber vi, batteriet stadig holder. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 JohnDK Besvaret September 11, 2023 Rapporter Share Besvaret September 11, 2023 Hvordan er det gået med denne sag. Var det strømforsyningen ? Håber du har fået det op at køre igen :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 007 Besvaret September 11, 2023 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 11, 2023 2 timer siden, JohnDK skrev: Hvordan er det gået med denne sag. Var det strømforsyningen ? Håber du har fået det op at køre igen :-) Tak, det gik heldigvis godt. Strømforsyningen blev skiftet, og alt kører nu igen som før. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
007
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts