Rene S. Olsen Skrevet August 23, 2023 Rapporter Share Skrevet August 23, 2023 Er det på nogen måde muligt at få en sms med hvilken magnetkontakt der er åben, hvis man prøver at slå skalsikringen eller alarmen til og det ikke kan lade sig gøre pga. en åben kontakt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret August 24, 2023 Rapporter Share Besvaret August 24, 2023 Ja da, har lavet det til flere af mIne kunder. Det kræver bare at du laver nogle funktionsblokke som kan styre det. Hvis det ikke er en mulighed for dig, er du velkommen til at sende en pm. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 JohnDK Besvaret August 27, 2023 Rapporter Share Besvaret August 27, 2023 Hej Henning Jeg sidder faktisk selv og roder med Alarm blokken i Visual. For at få en indikation af hvilken magnetkontakt der er åben, kræves vel at der er flere indgange til Magnetkontakter, end blot én. I blokken "Alarm" er der kun en indgang til magnetkontaktsæt, hvorved LK må regne med at alle magnetontaktsæt er serieforbundet. Jeg har selv et ønske om at kunne se hvilket Vindue der er åben. Jeg vil lige spørge om det ikke er muligt at kopiere en sektion af blokken og indsætte den i samme blok med et andet navn. I blokken er der en sektion med navn Magnetkontaktkreds. hvordan kopieres denne sektion og indsættes på ny? Er det kun muligt i .XML filen ? Mvh John Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret August 27, 2023 Rapporter Share Besvaret August 27, 2023 Hej John Kopiering af programblokke er kun muligt i XML filen. Jeg vil dog ikke anbefale det, da det supernemt går galt med ID numrene. Desuden er det sjældent så simpelt som bare at gentage en programstump eller to. Selv om du laver flere indgange på alarmblokken, så kræver det selvfølgelig også at hver magnetkontakt har sin egen IHC indgang, men det har du sikkert styr på. Du behøver i øvrigt ikke tilføje flere indgange på alarmblokken, du kan sagtens lave det hele i en ny blok, hvilket jeg vil anbefale. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Rene S. Olsen
Er det på nogen måde muligt at få en sms med hvilken magnetkontakt der er åben, hvis man prøver at slå skalsikringen eller alarmen til og det ikke kan lade sig gøre pga. en åben kontakt?
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts