Steadi Skrevet August 8, 2023 Rapporter Share Skrevet August 8, 2023 Har købt hus med IHC. Ved intet om det, men har købt et kabel - usb til db9 stik. Har installeret IHCStarter på en PC. Får ikke kontakt til controlleren. IP/usb feltet viser: 10.18.93.2 Er der en voksen der kan hjælpe en ny i trafikken? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret August 8, 2023 Rapporter Share Besvaret August 8, 2023 Det kan ikke virker - du har den gamle IHC controller - du skal bruge IHC term Thomasbl 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steadi Besvaret August 8, 2023 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 8, 2023 Tak for svar. Jeg forstår det som at jeg skal bruge IHC’s oprindelige software? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steadi Besvaret August 8, 2023 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 8, 2023 IHC Term er åbenbart fra år 2000 (og skal vist køre på en DOS-maskine). Er der en måde at springe 23 år frem i tiden og komme hurtigt frem til den opsætning der ligger i Controleren, som jeg har brug for at justere lidt i? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret August 8, 2023 Rapporter Share Besvaret August 8, 2023 Nej det er ikke den helt gamle dos baserede controller. Det er en Visual version 1. Den kan tilgåes med Visual 1 programmet som er Windows. Hent det fra LK’s hjemmeside og installer det. Så burde det være rimelig nemt at rette i programmet. Det er næsten samme logik som den nye. Vær dog obs på problemer med usb driver og lign. Men søg på sitet og der er tråde om det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 8, 2023 Rapporter Share Besvaret August 8, 2023 Hvis du gerne vil have en mere moderne installation, så kan du erstatte controlleren med en nyer controller. Alle I/O moduler m.m. kan genbruges. Det er kun controlleren som skal udskiftes. Der er flere tråde om dette emne. Visual 3 controlleren har desværre været i restorder i et stykke tid, så det kan godt være en udfordring at skaffe en ny controller. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steadi Besvaret August 9, 2023 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 9, 2023 Jeg giver en virtuel omgang! Nu fik jeg hul igennem. Jeg kan se program vinduet og jeg kan se, at tidligere ejer har lavet en opsætning, som jeg kan hente - men hvor kan jeg finde den? Jeg arbejder normalt ikke i Windows. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret August 10, 2023 Rapporter Share Besvaret August 10, 2023 Hvis du har fået installeret Visual programmet så skulle der gerne i startmenuen ligge en guide/vejledning, samme sted. Prøv lige at starte med at læse/skimme den. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 10, 2023 Rapporter Share Besvaret August 10, 2023 Guiden/vejledningen burde også komme frem hvis du trykker F1 eller vælger hjælp i Visual. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steadi Besvaret August 16, 2023 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 16, 2023 Jeg kan se opsætning nu. 1000 tak for hjælpen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Steadi
Har købt hus med IHC. Ved intet om det, men har købt et kabel - usb til db9 stik. Har installeret IHCStarter på en PC. Får ikke kontakt til controlleren. IP/usb feltet viser: 10.18.93.2
Er der en voksen der kan hjælpe en ny i trafikken?
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts