Morten Dalsgaard Skrevet June 29, 2023 Rapporter Share Skrevet June 29, 2023 Jeg har alt IHC lys integreret i min Homeassistant, men kan det lade sig gøre at få IHC Alarm tastatur ind i HA Dashboard eller måske bare lave en knap i HA som kan til og frakoble alarmen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 EjvindHald Besvaret June 29, 2023 Rapporter Share Besvaret June 29, 2023 Ja, det kan du sagtens via manuel alarm komponent i HA. Se link Vær dog opmærksom på, at skalsikring i IHC alarm modulet er en toogle. Du skal lave en smule logik i HA for at tvinge den hhv. on og off. Totalalarm i IHC har allerede direkte on og off pulser. Jeg har dette kørende i flere år side om side med openHAB og Homekit. Så man selv vælge bedste UI :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten Dalsgaard Besvaret June 29, 2023 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 29, 2023 Tak for svar. Jeg har været inde og kigge, men når jeg vælger mit alarmpanel, er der ikke et Entity jeg kan vælge. Er det fordi jeg skal ændre noget in min configuration.yaml. Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvordan jeg får Alarmdelen synlig i HA. En lille note. så har jeg kun alarm på pir sensor og ikke kontat på døre og vinduer. Her bruger jeg Sonoff men hænger ikke sammen med min IHC alarm og benyttes kun for visuel at se om alle døre og vinduer er lukket. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 EjvindHald Besvaret June 30, 2023 Rapporter Share Besvaret June 30, 2023 Ja, du skal ændre i configuration.yml. Det hele er beskrevet i det link, som jeg sendte dig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mfhl Besvaret June 23 Rapporter Share Besvaret June 23 Hej Ejvin Hald Kunne du ikke give et par eksempler på din kode, da vi ikke alle er lige gode til at kode og kunne virkelig godt bruge nogle eksemplar som ville kunne hjælpe os i at guide os den rette vej i forhold til hvordan det skal se ud med IHC alarm? :-) På forhånd tak. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 EjvindHald Besvaret June 26 Rapporter Share Besvaret June 26 Jeg skal nok dele min kode en af de nærmeste dage - er ikke lige hjemme nu. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 EjvindHald Besvaret June 29 Rapporter Share Besvaret June 29 @mfhl Home Assistant integrationen til IHC er lavet af Jens, som har dingus.dk Han kan bedre end mig svare på spørgsmål om integrationen til Home Assistant. Jeg gjorde følgende for at få alarmen og andre IHC ting til at virke: Manuel installation af hans beta kode i Home Assistant folder fra hans github her, hvor der også er beskrivelse af, hvordan man gør det. Se dette link. Brug af Home Assistant UI til at oprette forbindelse til IHC Controlleren Indsættelse af min egen kode i automations.yaml. Koden er vist herunder: ########## Alarm ########## Sync states from IHC - alias: 'Arm alarm night if skalalarm armed by IHC' trigger: platform: state entity_id: binary_sensor.ihcalarmmodeskal to: "on" action: service: alarm_control_panel.alarm_arm_night data: entity_id: alarm_control_panel.ihc_alarm - alias: 'Arm alarm away if totalalarm armed by IHC' trigger: platform: state entity_id: switch.ihcalarmmodefuld to: "on" action: service: alarm_control_panel.alarm_arm_away data: entity_id: alarm_control_panel.ihc_alarm - alias: 'Disarm alarm if disarmed by IHC' trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.ihcalarmmodeskal to: "off" - platform: state entity_id: switch.ihcalarmmodefuld to: "off" action: service: alarm_control_panel.alarm_disarm data: entity_id: alarm_control_panel.ihc_alarm code: 1234 Sync states to IHC Skalsikring kan kun ændres med kip - alias: 'If Disarmed then send disarm skalalarm to IHC' trigger: platform: state entity_id: alarm_control_panel.ihc_alarm to: "disarmed" condition: - condition: state entity_id: binary_sensor.ihcalarmmodeskal state: "on" action: service: switch.turn_on data: entity_id: switch.ihcalarmstatusskalsikring - alias: 'If Disarmed then send disarm totalalarm to IHC' trigger: platform: state entity_id: alarm_control_panel.ihc_alarm to: "disarmed" action: service: switch.turn_off data: entity_id: switch.ihcalarmmodefuld Skalsikring kan kun ændres med kip - alias: 'If armed night then send arm skalalarm to IHC' trigger: platform: state entity_id: alarm_control_panel.ihc_alarm to: "armed_night" condition: - condition: state entity_id: binary_sensor.ihcalarmmodeskal state: "off" action: service: switch.turn_on data: entity_id: switch.ihcalarmstatusskalsikring - alias: 'If arm away then send totalalarm to IHC' trigger: platform: state entity_id: alarm_control_panel.ihc_alarm to: "armed_away" action: service: switch.turn_on data: entity_id: switch.ihcalarmmodefuld Jeg har selv investeret nogle timer i at lære, hvordan tingene hænger sammen for at komme i mål. Det tænker jeg også du bliver nødt til :-) God fornøjelse. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kim carlsen Besvaret June 30 Rapporter Share Besvaret June 30 @EjvindHald har du magnetkontakter i HA, eks zigbee, koblet sammen med IHC alarm? Jeg er lidt i tvivl om det giver falske alarmer, så har været tilbageholden med at binde dem sammen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 EjvindHald Besvaret July 1 Rapporter Share Besvaret July 1 15 timer siden, Kim carlsen skrev: @EjvindHald har du magnetkontakter i HA, eks zigbee, koblet sammen med IHC alarm? Jeg er lidt i tvivl om det giver falske alarmer, så har været tilbageholden med at binde dem sammen. Falske alarmer har jeg brugt en del tid på at eliminere, men det er mest udendørs bevægelsessensorer. Hele min installation er trådført inkl. magnetkontakter, så jeg har ikke erfaring med kombi med zigbee magnetkontakter til alarm. I øvrigt bruger jeg openHAB + Homekit og ikke Home Assistant. Mit eksempel med Home Assistant var, fordi jeg afprøvede HA, som virker fint sammen med IHC og andet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Morten Dalsgaard
Jeg har alt IHC lys integreret i min Homeassistant, men kan det lade sig gøre at få IHC Alarm tastatur ind i HA Dashboard eller måske bare lave en knap i HA som kan til og frakoble alarmen?
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts