Jakob Bruun Skrevet July 21, 2009 Rapporter Share Skrevet July 21, 2009 Jeg tænkte jeg lige kunne høre jer ad mht. fjernaflæsning af målere.Er der nogen der kender et godt system til det? - Det skal bruges på en campingplads, hvor der skal være ca. 250 målere, som skal fjernaflæses. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten1354922249 Besvaret July 22, 2009 Rapporter Share Besvaret July 22, 2009 Du kan fjernaflæse alle typer målere, både el, vand og varme. Elmåleren skal være forsynet med en SO udgang, denne giver en puls for hver 0,1 KW/h eller 1 KW/h afhængeligt af måleren. Der findes ligeledes et puls modul til montering på nogle typer vandmålere og alle typer varmemålere kan eftermonteres med et pulsmodul. Du kan modtage dette med 2 stk ihc controllere og 16 input moduler hvis du har kabling til det. Hvis du ikke har kabling laver CB Svendsen et system som kører over GSM nettet, dette benyttes bl.a. af Dong og Københavns Energi.HilsenMorten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret July 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 23, 2009 Det skal ikke være IHC, jeg ved godt dette er et IHC-forum, men jeg tænkte at folk herinde jo ved en hel del om specielle løsninger ;)Jeg har brug for et system der er bygget til dette formål, og det er IHC ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret July 23, 2009 Rapporter Share Besvaret July 23, 2009 kamstrup har et system der kan samle alt data op, varme el osv.det hele sker trådløst, ret genialt faktisk. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten1354922249 Besvaret July 23, 2009 Rapporter Share Besvaret July 23, 2009 Jakob Bruun skrev:Det skal ikke være IHC, jeg ved godt dette er et IHC-forum, men jeg tænkte at folk herinde jo ved en hel del om specielle løsninger ;)Jeg har brug for et system der er bygget til dette formål, og det er IHC ikke.Har du eksisterende el-målere? Har du kabling til hver el-måler, eller imellem dem? Har du brug for et stykke software til at få tallene tilbage på? Eller er en håndterminal også en brugbar løsning? Der findes el-målere der kommunikere på M-Bus, dette er en bedre og mere præsis løsning, da der ikke kan uorden i aflæsningen, som der kan ved puls. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret August 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 4, 2009 Der skal trækkes nye kabler til det hele, og alt skal skiftes ud ;)Det lyder som om de er faldet for mit forslag: TallyKeySå kan de også kombinere det med en masse andet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts