faldo Skrevet December 12, 2022 Rapporter Share Skrevet December 12, 2022 Hej Er der nogen herinde inde der vil være interesseret i at skifte 6 dimmer ud med 3 nye led dimmer mod betaling selvfølgelig:-). Eller kender nogen som ville være det. Har skrevet til flere i området, men uden held . Bor i Frederikssund. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret December 12, 2022 Rapporter Share Besvaret December 12, 2022 Bare til orientering, så kræver 2 kanals dæmperne at du har en Visual 3 controller. Hvis du har det er alt godt, hvis ikke, skal du lægger en 5-6000 oveni til ny controller. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
faldo Besvaret December 13, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2022 Hej Henning Den sidder der allerede :-) (visual 3 controlleren). Så det er "bare" dæmperne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret December 13, 2022 Rapporter Share Besvaret December 13, 2022 Super, så mangler du bare en elektriker til at skifte dæmperne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
faldo Besvaret December 13, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2022 7 minutter siden, Henning Pedersen skrev: Super, så mangler du bare en elektriker til at skifte dæmperne. Ja og det er ikke nemt at finde :-) Håber det lykkes herinde :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret December 13, 2022 Rapporter Share Besvaret December 13, 2022 Skal elektrikeren også lave programering eller kun den fysiske udskiftning af dimmerne? En hurtig søgning på google med "elektriker frederikssund ihc" som søgeord giver indtil flere hits på elektriker som reklamer med IHC som videns område. Enda en i Slangerup. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
faldo Besvaret December 13, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2022 Hej Tænker selv jeg kan lave programmeringen. Har skrevet til 5 i området. En er kommet tilbage med en pris på 10000-15000kr. Som jeg synes lyder voldsomt. Så er en kommet tilbage med at der ikke er tid pt. Resten har ikke svaret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 13, 2022 Rapporter Share Besvaret December 13, 2022 Kan være de også har de 3 stk. dimmere med i deres prisoverslag. De koster jo i sig selv ca. 1.000 (billigst pris på nettet, men ikke nødvendigvis den som elektrikkeren regner med at sælge dem for). Læg dertil 1-2 timers arbejde med montering, test, og programmering + kørsel og transport. Det løber hurtig op. Men ja hvis man kender en, der kender en, der kan, ja så er det jo kun de 1-2 timer du har som udgift hvis du selv skaffer dimmerne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
faldo Besvaret December 13, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2022 hej Lars. Skrev til dem at jeg selv havde dimmerne. Så det var en pris uden det jeg har fået. Så tænker også det er 1-2 timer, samt lidt kørsel. Det burde ikke være 10.000-15000 kr. Men det kan være det er mig der er naiv i forhold til pris. Men det er en høj time pris. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 13, 2022 Rapporter Share Besvaret December 13, 2022 Ja så ville jeg nok også forvente et overslag på mellem 1-2.000kr. Hmm mon ikke der skulle være en eller anden “pilfinger” herinde der kan klare opgaven for dig. Måske Bjarne i Slagelse kan overtales ? Eller Henning hvis han opererer på de kanter. Ellers skal jeg da se om ikke jeg kan slå et smut omkring næste gang jer er på de kanter. Er jævnligt i KBH (hver 2.-3. måned) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
faldo Besvaret December 13, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2022 37 minutter siden, Lars Jacobsen skrev: Ja så ville jeg nok også forvente et overslag på mellem 1-2.000kr. Hmm mon ikke der skulle være en eller anden “pilfinger” herinde der kan klare opgaven for dig. Måske Bjarne i Slagelse kan overtales ? Eller Henning hvis han opererer på de kanter. Ellers skal jeg da se om ikke jeg kan slå et smut omkring næste gang jer er på de kanter. Er jævnligt i KBH (hver 2.-3. måned) Det vil være fantastisk, hvis du ville slå et smut forbi :-). Og som sagt, så betaler jeg gerne. :-). Vil du ha mit nr? Så kan vi evt aftale nærmere, hvis det passer en dag du er her. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret December 15, 2022 Rapporter Share Besvaret December 15, 2022 På 13.12.2022 at 11:00 , faldo skrev: Hej Tænker selv jeg kan lave programmeringen. Har skrevet til 5 i området. En er kommet tilbage med en pris på 10000-15000kr. Som jeg synes lyder voldsomt. Så er en kommet tilbage med at der ikke er tid pt. Resten har ikke svaret. Du bør spørge ind til hvad den pris indeholder, for som @Lars Jacobsen skriver, må det være mere end bare simpel udskiftning af 3 dimmer. Prisen vil være rimelig hvis den indeholder dimmer, udskiftning af dimmer, samt programering eftersom de ikke kender dit program og derfor vil have svært ved at sige hvor meget der skal ændres. Fejlsøgning og test kan tage MEGET lang tid hvis dit program ikke er et standard LK program. Men prøv at spørge dem igen i Februar. Jeg høre flere stedder at byggeriet er ved at gå i stå, så mon ikke de er lidt mere medgørlige i Februar. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts