Kdn Skrevet December 6, 2022 Rapporter Share Skrevet December 6, 2022 Hej Jeg har en gammel Visual 1 / FW 0.1.5 og tilhørende 1.32 software Er der en 1.32 software der kan bruges på en nyere windows, eller findes der en "UNI" software der kan alt ? Kan jo snart ikke holde liv i den 20 år gamle windows mere VH Kent Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret December 6, 2022 Rapporter Share Besvaret December 6, 2022 Har du prøvet at installer softwaren på en nyer windos? At LK skriver det ikke vil virke er bare et udtryk for at de ikke har prøvet da det efterhånden er en del år siden de stoppede supporten af Visual 1. Alternativt kan du opgrader til en Visual 3 controller. Det er kun controlleren som skal skiftes. Dog er der ikke support for de gamle voice og sms modems, men dem er der alligevel stortset ingen som anvender længere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret December 6, 2022 Rapporter Share Besvaret December 6, 2022 1 time siden, Lars1 skrev: Dog er der ikke support for de gamle voice og sms modems, men dem er der alligevel stortset ingen som anvender længere. Hej Lars1 Det er korrekt at Visual 3 ikke understøtter det gamle voice modem, men det understøtter stadig SMS modemmet, som der i øvrigt fortsat opsættes mange af. Go aften. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret December 6, 2022 Rapporter Share Besvaret December 6, 2022 57 minutter siden, Henning Pedersen skrev: Det er korrekt at Visual 3 ikke understøtter det gamle voice modem, men det understøtter stadig SMS modemmet, som der i øvrigt fortsat opsættes mange af. Jeg kan huske forkert, men så vidt jeg husker er der 2 versioner af SMS modemet. Det nyeste understøttes af Visual 3 men ikke Visual 1, mens det gamle understøttes af Visual 1, men ikke Visual 3. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 7, 2022 Rapporter Share Besvaret December 7, 2022 Anyway Visual 1 softwaren virker fint på en ny PC der kører windows10. Det der kan være problemer med er en com port til kommunikationen, så her skal du nok have en USB-RS232 dongle. Søg lidt i forummet da emnet har været oppe for ikke så længe siden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kdn Besvaret December 8, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 8, 2022 Hej Mange tak for svar. jeg vil se om jeg kan hitte det et eller andet sted og prøve at smide det på min bærbare. vh. Kdn Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret December 9, 2022 Rapporter Share Besvaret December 9, 2022 Det kan downloades gratis fra mit LK som du finder via lk.dk -> support -> download software. Det kræver login, men alle kan oprette sig gratis. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Stickybit Besvaret February 6 Rapporter Share Besvaret February 6 IHV Visual 1.32 fungerer fint med Windows11. Bemærk dog at programmet døjer lidt med danske karakterer ved navngivninger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Kdn
Hej
Jeg har en gammel Visual 1 / FW 0.1.5 og tilhørende 1.32 software
Er der en 1.32 software der kan bruges på en nyere windows, eller findes der en "UNI" software der kan alt ?
Kan jo snart ikke holde liv i den 20 år gamle windows mere
VH
Kent
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts