Søren E Skrevet July 1, 2009 Rapporter Share Skrevet July 1, 2009 Hej er der nogen der har erfaring med tænd og sluk af et genvexanlæg. Det jeg tænker på er, i denne sommer varme hvor alle døre og vinduer står åben er der ingen grund til at genvexanlægget kører. Jeg har magnetkontakter i døre og vinduer, så det er ikke noget problem at lave et program der efter en hvis tid men X antal døre vinduer slukker og tænder anlægget. Mit genvexanlæg er et ac 490 med optima 250 styring.Mit spørgsmål er er der nogle klemmer på sådan et anlæg til at slukke og tænde dette. Jeg ved godt at jeg bare kan fjerne spændingen til anlægget,men har anlægget godt af dette?Hilsen Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Barfod Besvaret July 1, 2009 Rapporter Share Besvaret July 1, 2009 Hej Søren.Du er ikke den første, der spørger (se fx denne tråd).Da der findes mange forskellige styringer til diverse anlæg, er det et godt sted at starte, hvis du prøver at finde noget dokumentation på styringen. Fx har Genvex en side (se her), hvor man kan finde pdf-dokumenter med skemaer over, hvordan styringerne kables.Et eksempel er den, der hedder "Genvex 04 GE 490 AC ES580 (199 KB)" (det er ikke sikkert, at det er den, du har, men den hedder da noget med "490" og "AC" ).Der kan man se, at klemme 26+27 på ES580-kortet kan tilsluttes et døgnur, så den kan måske bruges via et relæ på et IHC-outputmodul?-- Jakob Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren E Besvaret July 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 2, 2009 Hej JacobTak for svaret. Så snart det bliver til at krave rundt på loftet igen,på grund af varme,vil jeg undersøge om disse klemmer er på mit anlæg.Hilsen Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kenneth madsen Besvaret July 14, 2009 Rapporter Share Besvaret July 14, 2009 hejjeg har selv et anlæg fra nilan en comfort 300, jeg har bygget et relæ i tavlen 2 polet (anlægget er 230V) som der er spænding på hele tiden, så i tilfælle af brand og strømsvigt, stopper anlægget, dette er for at undgå at ilden suges til 1. salen, men det svare ikke på dit spørgsmål, om anlægget kan tåle det, prøv evt et ringe til service afdelingen. hilsen kenneth Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lennarth Smed Besvaret July 15, 2009 Rapporter Share Besvaret July 15, 2009 hvorfor vil du slukke for dit genvex anlæg..Ideen med et sådan er jo netop at holde på varmen om vinteren og holde på "kulden" om sommeren!Jeg har snakket med min ventilations mand og han anbefaler at anlægget kører hele tiden og at man tørrer tøj indendøresMen det er jo bare hvad han siger..:silly: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts