Hej
Jeg har et hus fra 2004 med en IHC installation. I sommerferien, da vi kom hjem fra ferie, var vores IHC controller holdt op med at virke (måske pga lynneslag). Jeg købte en brugt controller på dba og sendte programmet fra en PC over i controlleren... og siden har hele systemet opført sig meget underligt.
Vi ser bl.a. følgende symptomer:
(random) et enkelt lys slukker uden nogen har trykket på en kontakt
(random) lys slukker, men tænder igen efter 2-3 sekunder
lys slukker/tænder med forsinkelse (først 5-7 sekunder efter et tryk på kontakt)
alt lys i huset slukker (som tryk på sluk alt knap)
hele systemet resetter, så noget lys slukker og noget lys tænder (alt efter hvordan det sår i programmet)
Hvad kan det være? Har jeg købt en dårlig kontroller i dba? Er der andre elementer i IHC som kan forvirer systemet?
Hvordan skal jeg starte, for at finde problemet?
Vores IHC system er som sagt 'originalt' fra 2004; en IHC Controller Visual med RS323, 2-3 dimmer, og ellers kun standart input og output. Ingen wireless eller andet nye IHC.
Spørgsmål
Jens Due
Hej
Jeg har et hus fra 2004 med en IHC installation. I sommerferien, da vi kom hjem fra ferie, var vores IHC controller holdt op med at virke (måske pga lynneslag). Jeg købte en brugt controller på dba og sendte programmet fra en PC over i controlleren... og siden har hele systemet opført sig meget underligt.
Vi ser bl.a. følgende symptomer:
Hvad kan det være? Har jeg købt en dårlig kontroller i dba? Er der andre elementer i IHC som kan forvirer systemet?
Hvordan skal jeg starte, for at finde problemet?
Vores IHC system er som sagt 'originalt' fra 2004; en IHC Controller Visual med RS323, 2-3 dimmer, og ellers kun standart input og output. Ingen wireless eller andet nye IHC.
Håber I kan hjælpe.
Jens Due Ohlsen
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts