Ulle Skrevet October 22, 2022 Rapporter Share Skrevet October 22, 2022 Jeg skal aflæse LED blinke impulser fra min måler. Er der nogen der kan hjælpe med diagram over dette? En lysfølsom modstand, transistor, lidt modstande og så kan lys impulser tælles og sendes på IHC indgang. Nogen der har et lille diagram og komponent værdier? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret October 22, 2022 Rapporter Share Besvaret October 22, 2022 Prøv at kontakte Zigza.dk. Han havde på et tidspunkt en optisk sensor som kunne tilsluttes en IHC 24V indgang. Den fungerede rigtig godt med den gamle måler jeg havde, men ikke så godt med den nye Radius måler jeg har fået installeret for et par år siden, Den taber mellem 1-5% af pulserne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret October 22, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 22, 2022 Jeg har kontaktet ham, men han laver dem ikke mere. Vil du sælge din? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lofterpalle Besvaret October 24, 2022 Rapporter Share Besvaret October 24, 2022 Der findes andre alternativer, f.eks montere en bimåler i tavlen med en pulsudgang til IHC. Det er ikke altid der er plads i tavlen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret October 25, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 25, 2022 Er der ingen der har et lille diagram over hvordan dette sættes sammen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 25, 2022 Rapporter Share Besvaret October 25, 2022 En hurtig Google søgning https://www.google.dk/search?client=safari&hl=da-dk&q=ldr+pulse+reader+diagram&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwis54WI7Pv6AhVSt6QKHQ_bBW0QBSgAegQIBhAB&biw=1024&bih=642&dpr=2 kan give lidt inspiration. En helt simpel version med et par modstande som spændingsdeler (hvor ldr er den ene) som så styrer en transistor burde virke. Det benytter jeg selv med “omvendt” fortegn til min ringeklokketryk på en IHC indgang hvor der sidder en led i så der altid er lys i trykket. Den lever så af de 3-24ma som det modul nu kan leverer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret October 27, 2022 Rapporter Share Besvaret October 27, 2022 @Ulle Ville Zigza ikke udlevere det diagram han brugte da han producerede den optiske sensor? Hvis du ikke finder anden løsning kan du godt købe min. Jeg skal bare lige finde den først. Og som skrevet tidligere. Selv med en Visual 3 controller, taber den en del pulser på en moderne Radius måler, men virkede fint med min gamle el-måler. Tabet husker jeg til at være op til 5%, hvilket er for meget IMHO. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret October 29, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 29, 2022 Hej. Vil du se om den dukker op, så skriver du og jeg køber gerne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Ulle
Jeg skal aflæse LED blinke impulser fra min måler.
Er der nogen der kan hjælpe med diagram over dette?
En lysfølsom modstand, transistor, lidt modstande og så kan lys impulser tælles og sendes på IHC indgang.
Nogen der har et lille diagram og komponent værdier?
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts