Nittegaard Skrevet October 16, 2022 Rapporter Share Skrevet October 16, 2022 Kom med et bud Er udskiftet efter en af dem har fejlet periodisk, har nu valgt at skifte alle ud med røgsensor i andet fabrikat kombineret med tyverialarm. mener de er fra 2005 hvor huset blev bygget. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Sstuhr Besvaret March 2, 2023 Rapporter Share Besvaret March 2, 2023 Hejsa. Måske en lidt "underlig" henvendelse, for jeg vil ikke byde på disse, men .... Jeg har selv sådan én siddende i loftet, som skal pilles ned. Men, jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan den skal adskilles. Har du evt. en forklaring eller et link, du vil dele?? På forhånd tak. Mvh - Stuhr Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret March 3, 2023 Rapporter Share Besvaret March 3, 2023 Man skal dreje indsatsen, hvorefter den kan pilles ud af soklen. Den kan godt sidde lidt fast, men man plejre at kunne dreje den uden brug af værktøj. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1974 Besvaret April 18, 2023 Rapporter Share Besvaret April 18, 2023 Hej Har du stadig røgsensorerne til salg og virker de? vh Lars Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret April 19, 2023 Rapporter Share Besvaret April 19, 2023 Røgsensor lever ikke evigt, så man bør ikke genbruge røgsensor som er mere end 5 år gamle. Enhver røgsensor som kan afbryde en forbindelse ved alarm kan bruges i LK IHC alarm. Det behøver ikke være LK IHC røgsensor. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1974 Besvaret May 14, 2023 Rapporter Share Besvaret May 14, 2023 Tak for svar. Jeg havde ikke tænkt over, at det er en dårlig ide, at genbruge 15 år gamle alarmer. De er udgået af produktion og det ser ud til at man ikke kan få nye til 24v - min elektriker er også lidt på bar bund. Er der nogen, der har et forslag what to do? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret May 15, 2023 Rapporter Share Besvaret May 15, 2023 12 timer siden, Lars1974 skrev: Tak for svar. Jeg havde ikke tænkt over, at det er en dårlig ide, at genbruge 15 år gamle alarmer. De er udgået af produktion og det ser ud til at man ikke kan få nye til 24v - min elektriker er også lidt på bar bund. Er der nogen, der har et forslag what to do? Som jeg skrev tidligere. Enhver røgsensor på marked som har et galvanisk adskilt relæ eller tilsvarende kan bruges. Det eneste krav til røgsensoren er at den kan afbryde forbindelsen mellem 0V og en LK IHC indgang når alarmen går. Hvis den også har en sabotage kreds er det perfekt, men ellers kan man bare samle de 2 sabotage ledninger i røgsensoren hvis de overhovedet er i brug. Men LK har faktisk sendt en erstatning på marked. https://www.lk.dk/produkter?iid=11272 Om den passer ind i de eksisterende sokler ved jeg ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts