Hop til indhold
  • 0

Ver 3 controller "falder af netværk"

Coralreef
 Share

Spørgsmål

Bøvler med min ver3 controller for tiden, som er blevet meget ustabil på mit netværk. Har ikke ændret noget men den er blevet mere eller mindre umulig at komme i kontakt med på sin IP adresse. Installationen virker fint og kan også komme på via USB...

Ved ping får jeg som regel svar retur på 2-3 ud af 4 forsøg(andre gange 0), og disse med 1-5ms. Dens IP adresse er uden for det dhcp range min router tildeler øvrig grej i huset, så heller ikke en konflikt der.

Har prøvet at uploade nyt program, firmware, trykke reset, tage strøm af(både ihc og netværk) og så videre men problemet består.

Andre der har oplevet tilsvarende?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

Du har selvfølgelig prøvet at genstarte controllerne via reset knappen på forsiden. Eller, prøv at stoppe forbindelsen fra Home Assistance og se om det hjælper på forbindelsen fra Visual og IHC starter. Du skal lade det gå mindst 1 min. fra du stopper Home Assistance til du prøver med Visual og IHC starter. Check også at der ikke er adgang til controlleren fra internettet. Der udover kan du prøve at skifte netværks kabler. De kan blive defekte selvom de ikke har været rørt i flere mdr. Yderlig kan du checke om din router/switch kan sættes til fast 100Mbit full duplex. LK IHC controlleren understøtter ikke 1000MBit, og nogle moderne router/switche skal tvinges til 100Mbit full duplex.

Ændre ovenstående ikke noget kan du prøve at kontakte LK, evt. via en elektriker. Der har været rapporter om nogle V3 controller hvor netværks interfacet bliver ustabilt efter noget tid.

Link til kommentar
Del på andre sites