MartinJ Skrevet August 4, 2022 Rapporter Share Skrevet August 4, 2022 Hej Jeg er kommet lidt i problemer med antal udgange, jeg tror jeg blev snydt af at mit statustryk optager 4 udgange, det havde jeg ikke set. Hvad ville i gøre her? Er det et ny 24V udgangsmodul - eller kan jeg lægge røgmelder stue og værelse sammen (det er to kabler) Håber i har gode erfaringer at dele her. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MartinJ Besvaret August 5, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 5, 2022 En måde at løse det på kunne være at bruge en fælles udgang til Røgmelder 3 værelser og stue på (8.01)? Eller skal de have hver deres udgang? Jeg kender desværre ikke ret meget til Alarm IHC- så håber derfor en lille hjælp her. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 5, 2022 Rapporter Share Besvaret August 5, 2022 Røgmelder behøver ikke hver deres udgang. Forsyningen fra 24V modulet bruges kun til at disable og resette røgmelderen. Man sætter typisk røgmelderen i køkkenet på 1 udgang og resten på en anden. Men der er intet i vejen for at sætte dem alle på den samme. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MartinJ Besvaret August 5, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 5, 2022 20 minutter siden, Lars1 skrev: Røgmelder behøver ikke hver deres udgang. Forsyningen fra 24V modulet bruges kun til at disable og resette røgmelderen. Man sætter typisk røgmelderen i køkkenet på 1 udgang og resten på en anden. Men der er intet i vejen for at sætte dem alle på den samme. Hvorfor siger du køkkenet er normalt på en anden udgang og resten på en anden? Er det fordi der kan være falske alarmer under madlavning? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 5, 2022 Rapporter Share Besvaret August 5, 2022 4 timer siden, MartinJ skrev: Hvorfor siger du køkkenet er normalt på en anden udgang og resten på en anden? Er det fordi der kan være falske alarmer under madlavning? Korrekt. Så kan man disable køkken røgmelderen i 30-60 min. uden at disable resten af huset. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MartinJ Besvaret August 6, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2022 Jeg er lige gået igang med at montere 24V output modul, hvor jeg så ser denne tegning? Skal det markeret med gult monteres? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Allan Nissen Besvaret August 6, 2022 Rapporter Share Besvaret August 6, 2022 5 timer siden, MartinJ skrev: Jeg er lige gået igang med at montere 24V output modul, hvor jeg så ser denne tegning? Skal det markeret med gult monteres? HVis du vil have 24V ud fra de 8 outputs, så ja, så skal du montere en forsyning på de klemmer markeret med gult. Ellers bliver der intet output. Det er en klassisk fejl at glemme at montere forsyning på de klemmer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MartinJ Besvaret August 7, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 7, 2022 Hej Allan Tak for hjælp, det må jeg fortråde op. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
MartinJ
Hej
Jeg er kommet lidt i problemer med antal udgange, jeg tror jeg blev snydt af at mit statustryk optager 4 udgange, det havde jeg ikke set.
Hvad ville i gøre her? Er det et ny 24V udgangsmodul - eller kan jeg lægge røgmelder stue og værelse sammen (det er to kabler)
Håber i har gode erfaringer at dele her.
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts