mcholtze Skrevet June 12, 2022 Rapporter Share Skrevet June 12, 2022 Jeg har en gammel controller fra 1999 Nu har jeg anskaffet mig den nyeste. Jeg prøver at programmere den nye, inden jeg sætter den ind i installationen. Men,- i DOS-programmet er værdierne anderledes end på den nye:-( På DOS-skærmen hedder værdien for et tryk f.eks. 37 og udgangen der aktiveres 48 og tryk 41 aktiverer udgang 47. Hvordan "oversættes" det til de nye værdier. Mvh mcholtze Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin Abildgaard Besvaret June 12, 2022 Rapporter Share Besvaret June 12, 2022 Her bliver du nød til at ty til installations vejledningen. I den nye controller oprettes lokationer og enheder som knyttes til de enkelte porte. Dvs. At efter oprettelsen skal du ikke tænke på hvilken port det er, men et navn på den fysiske placering, som køkken, lys i loft. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mcholtze Besvaret June 12, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 12, 2022 Den nye controller indsættes med samme fortrådning som den gamle, så derfor skal jeg kende adressen til den nye. Giver det mening? Jeg mener: når jeg trykker på en kontakt (37 f.eks) skal systemet da vide at udgang 48 (lampeudtag) i sovekammer) skal aktiveres Så hvad svarer 37 til? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret June 12, 2022 Rapporter Share Besvaret June 12, 2022 Har vedhæftet et par skemaer til hjælp med konvertering af adresser. Nye adresser er sammensat af første 2 kolonner, hvor de gamle adresser står i sidste kolonne. Der er et skema for hhv. inputmoduler og outputmoduler. Din indgang 37 svarer så til indgang 2.17 Din udgang 48 svarer til udgang 5.08 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mcholtze Besvaret June 12, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 12, 2022 Hurra! Tak skal du have, så kan jeg komme videre:-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
mcholtze
Jeg har en gammel controller fra 1999
Nu har jeg anskaffet mig den nyeste.
Jeg prøver at programmere den nye, inden jeg sætter den ind i installationen.
Men,- i DOS-programmet er værdierne anderledes end på den nye:-(
På DOS-skærmen hedder værdien for et tryk f.eks. 37 og udgangen der aktiveres 48 og
tryk 41 aktiverer udgang 47.
Hvordan "oversættes" det til de nye værdier.
Mvh mcholtze
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts